مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: اینکه گفته می‌شود سازمان بهشت‌زهرا پاسخگوی ارائه خدمات و اقدامات لازم جهت تدفین اموات در این سازمان نیست، صحت ندارد؛ ولی به هر حال ما در شرایط بحرانی هستیم.

به گزارش فارس، سعید خال در شبکه خبر با تأکید به اینکه این سازمان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، گفت: تعطیلی کامل بهشت زهرا امکان‌پذیر نیست ولی از ۱۶ در بهشت زهرا تنها دو در باز است.  وی درباره آمار دفن متوفیان در بهشت زهرا به دلیل کرونا، گفت: ۸ ماه است که سازمان بهشت زهرا در وضعیت بحرانی به سر می‌برد ولی با این حال سعی شده که با برنامه‌ریزی‌ها، این بحران را سپری کنیم و همکاران ما از اوایل کرونا تاکنون مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند و مشکلی در زمینه تدفین اموات کرونایی نداشته‌ایم.

وی افزود: ۵۰ درصد متوفیان کشور در سایت کامپیوتری بهشت زهرا ثبت شده‌اند و تهران به طور کلی روزانه ۲۰۰ متوفی دارد که بیش از ۱۵۰ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا به این آمار افزوده شده است.

اعمال مقررات سختگیرانه در ۲۵ استان

در حالی که دیروز سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷۸۲۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور و فوت ۳۸۶ بیمار دیگر در 24 ساعت اخیر خبر داد، علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور و دیگر اعضا تشکیل شد، گفت: محدودیت‌های شغلی جدید در مشاغل گروه ۳و ۴ در مرکز ۲۵ استان اعمال می‌شود. گروه سه مشاغل شامل عدم فعالیت در دانشگاه‌ها، مدارس، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سینما، تئاتر، موزه، ارایشگاه، مساجد، مصلی، آزمون‌های حضوری و... می‌شود. در گروه چهار نیز فعالیت باشگاه‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها ممنوع اعلام می‌شود. این محدودیت‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود و قابل تمدید خواهد بود.

وی افزود: در استان‌های البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، قم، مرکزی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، یزد، ایلام، همدان، زنجان، تهران، کردستان، سمنان و کرمان به مدت ۱۰ روز از روز چهارشنبه باید محدودیت‌های اعلام شده، اعمال شود.

رییسی همچنین گفت: مقرارت سخت‌گیرانه‌ای در ۴۶ شهرستان جدید به علاوه‌ ۴۳ شهرستان هفته قبل قرار است اعمال شود که در گروه‌های شغلی ۲و ۳ و ۴ خواهد بود. بر این اساس در رده شغلی دوم فعالیت در پاساژها، مراکز خرید، مال‌های بزرگ، تمرینات و مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز تهیه غذای با پذیرش مشتری(به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند)، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، فرش و موکت فروشی، اسباب‌بازی فروشی‌ها فروشگاه لوازم خانگی مانند عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، خدمات چاپ دجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی، عکاسی، آژانس، مشاور املاک، پرده‌سراها، فروش کیف و کفش، لوازم تحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی- بهداشتی از جمله مصادیق گروه شغلی دو هستند.

وی افزود: این ۴۶ شهرستان شامل؛ در استان آذربایجان شرقی شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در اردبیل مشکین‌شهر، در استان البرز نظرآباد، در خراساان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی شهرستان تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، کاشمر، گناباد، استان خراسان شمالی اسفراین، استان سمنان شهرستان دامغان، گرمسار، استان فارس شهرستان ممسنی، استان کردستان شهرستان سقز، سنندج، کامیاران، مریوان، استان کرمان شهرستان زرند و شهربابک، در کرمانشاه شهرستان‌های جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور، در لرستان شهرستان دلفان، استان مازنداران شهرستان رامسر، استان مرکزی شهرستان خمین، در همدان شهرستان اسدآباد، کبودرآهنگ، استان یزد شهرستان‌های بافق و میبد هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی ۲و ۳ و ۴ می‌شوند.

رییسی تاکید کرد: با حساب ۴۳ شهرستان قبلی، ۴۶ شهرستان‌هم تازه اضافه شده و در مجموع ۸۹ شهرستان کشور در محدودیت‌هایی اعلام شده خواهند بود. و ۲۵ مرکز استان نیز شامل محدودیت گروه ۳ و ۴ خواهند شد و به بسته به وضعیت شهرستان و استان ممکن است محدودیت‌ها تمدید شود.