دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار فعال‌تر شدن دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه اهانت فرانسه به ساحت پیامبر اسلام شد و گفت: از آقای روحانی می‌خواهم در تماس تلفنی با سران کشورهای اسلامی از آنها بخواهد که در یک اقدام مشترک سفرای فرانسه را از کشورشان اخراج کنند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با سفر به شهر قم با سه تن از مراجع تقلید، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دیدار کرد.

رضایی در این دیدارها با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره جدید، از اهتمام دبیرخانه مجمع به دریافت دیدگاه‌های صاحبنظران در خصوص تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه خبر داد و از مراجع عظام حوزه علمیه قم تقاضا کرد که دیدگاه‌ها و نظرات خودرا درباره اهم مسائل کشور بیان کنند تا در تهیه سیاست‌های کلی نظام دربرنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد.

حضرات آیات، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی نیز با بیان دغدغه‌های موجود در کشور، توجه بیشتر به مشکلات معیشتی و مسائل فرهنگی را از مطالبات به حق مردم دانستند و از سفر و گزارش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدردانی کردند.

همچنین در این دیدارها مراجع عظام قم ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز دولت فرانسه به ساحت پیامبر اعظم (ص) خواستار اتخاذ مواضع شفاف و قاطع جهان اسلام علیه رفتار بی‌شرمانه اخیر فرانسه شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با قدردانی از دیدگاه‌های غیرتمندانه مراجع و ضمن محکوم کردن اقدامات دولت فرانسه گفت: بنده از جانب سربازان این نظام در مصاحبه‌ای تاکید کردم که اقدام رئیس‌جمهور فرانسه نوعی حماقت سیاسی است و باید از جهان اسلام برای این موضع عذرخواهی کند .

وی افزود: جرأت مکرون در اهانت به پیامبر اعظم از ارتباط برخی کشورهای عربی با اسرائیل به دست آمده و نزدیکی بحرین و امارات متحده به رژیم‌ جعلی اسرائیل نشانه‌ ضعف در جهان اسلام و کمرنگ شدن اتحاد اسلامی تلقی شده است و در این فضا رئیس‌جمهور فرانسه موقعیت را مناسبِ اهانت به رسول خدا دیده است.

رضایی تاکید کرد: ضرورت دارد کشورها و مجامع اسلامی مواضع متحدانه و جدی‌تری در مقابل این اقدام موهن اتخاذ کنند .