دوباره مسئولان و جامعه پزشکی از بالا رفتن تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها و افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا خبر می‌دهند. مدتی است که آمار ابتلا و فوتی‌های این ویروس مرموز بیشتر شده است و همین موضوع مردم و مسئولان را نگران‌تر کرده است و این همه درحالی است که وزیر بهداشت گفته است: حداقل دو سال باید با کرونا زندگی کنیم.

هنوز در موج اول کرونا هستیم

دیروز وزیر بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور، گفت: هنوز در حال تجربه کردن موج اول این بیماری هستیم. به گفته سعید نمکی حتی در استان‌هایی که فکر می‌کنیم موج اول کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، موج اول را به‌طور کامل تجربه نکرده‌ایم. وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز بیشتر از قبل معتقدم که ویروس کرونا، بسیار پیچیده و هنوز هم ناشناخته است. هرگز فکر نکنیم که رفتار ویروس با روز قبل و در اقلیم‌های مختلف؛ یکسان است. رفتار ویروس کرونا در جنوب کرمان با هرمزگان و یا میناب با بندرعباس و شهرهای دیگر، کاملاً متفاوت است بنابراین ویروس کرونا در اقلیم، نژاد و آب‌وهوای مختلف، بروز متفاوتی دارد.

افزایش بار مراجع کرونا به بیمارستان‌ها

روز گذشته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نیز با اشاره به افزایش بار مراجعان بیماران مبتلابه کرونا در تهران گفت: در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان سرپایی، افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و همچنین میزان مرگ‌ومیرها در حال تغییر است.

دکتر علیرضا زالی بیان کرد: امروز فعالیت بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان‌ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی میزبان بیماران غیر کرونایی نیز هستند بنابراین بیمارستان‌ها در بخش‌های مختلف باید طبق الگویی متفاوت‌تر از گذشته  فعالیت کنند.

اعزام پرستار از شهرهای دیگر به خوزستان

از سوی دیگر استان خوزستان همچنان وضعیت خوبی ندارد. بر همین مبنا، معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۴۰ پرستار ویژه ICU به استان خوزستان در پی افزایش شیوع کرونا در این استان خبر داد. دکتر مریم حضرتی اعلام کرد: با هماهنگی با دانشگاه‌های بوشهر، خراسان رضوی، تهران، اردبیل، شهید بهشتی، یزد و دانشکده نیشابور، تعدادی از پرستاران ویژه ICU برای مدت حداقل ۱۵ روزبه اهواز، آبادان و دزفول اعزام شدند که این زمان متناسب با شرایط بیماری قابل تمدید خواهد بود.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور

روز گذشته آخرین آمار از موارد ابتلا و فوت بیماران کرونایی از زبان سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد. دکتر لاری از شناسایی 2 هزار و ۳۶۸ بیمار کووید-۱۹ طی روزهای شنبه تا ظهر یکشنبه در کشور خبر داد؛ بر اساس گفته او از این تعداد یک هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند. به‌این‌ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید. به گفته لاری در بازه زمانی ذکرشده ۱۱۶ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید و 2هزار و 887 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.