با گذشت 82 روز از شیوع کرونا در کشور و با بهبود نسبی شرایط دیروز وزیر آموزش‌وپرورش در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: مدارس کشور از هفته آینده، ۲۷ اردیبهشت، به‌صورت محدود باز می‌شود.

 محسن حاجی میرزایی در ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد که حضور دانش ‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و آن‌ها تنها می‌توانند برای رفع مشکلات و سؤال از معلمان به مدرسه مراجعه کنند.

بازگشایی اماکن مذهبی بعد از ماه رمضان

با نزدیک شدن به شب‌های قدر یکی از پرسش‌های مردم بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه برای مراسمات مذهبی است. در این رابطه وزیر بهداشت از بازگشایی صحن‌های باز اماکن مذهبی پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

سعید نمکی گفت: قصد داریم پس از اتمام ماه رمضان صحن‌ها و نه داخل حرم‌های آستان‌های مقدس را با پروتکل‌های خاصی بازکنیم به صورتی که مردم سلامی داده و گذر کنند.

او همچنین با بیان اینکه آمار مرگ‌ومیر کرونا روز بروز در حال کاهش است، اعلام کرد: مسیر کرونا به سمت مهار و کنترل است. با همراهی مردم از خرداد به بعد روزهای بهتری خواهیم داشت.

1383 بیمار جدید و 51 کشته ظرف 24 ساعت

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و به گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از روز شنبه تا ظهر یکشنبه یک هزار و 383 بیمار جدید مبتلابه کووید -۱۹ در کشور شناسایی شد و 51 نفر جان خود را از دست دادند که مجموع بیماران در کشور به 107هزار و ۶۰۳ نفر رسید که از این تعداد 6 هزار و۶۴۰ نفر فوت‌شده و 86 هزار و۱۴۳ نفر بهبودیافته‌اند.

محدودیت‌های دوباره در گیلان

محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره صعودی شدن روند بیماری کرونا در استان طی روزهای اخیر گفت: سیاست‌های ستاد کرونای استان گیلان متأثر از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌هایی است که از طریق این ستاد به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود.

قاسم‌نژاد ضمن اشاره به روند شیوع بیماری در استان گیلان بیان کرد: از ابتدای اسفندماه که این بیماری در کشور اعلام شد، اقدامات کنترلی در کشور و ازجمله استان گیلان انجام و برای مشاغل تحت عنوان گروه‌های پرریسک،‌ کم ریسک و پرخطر نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

او در خصوص روند صعودی بیماری در استان گیلان طی روزهای اخیر، بابیان  اینکه در حال حاضر افراد بستری در بیمارستان‌ها نسبت به اسفند و فروردین‌ماه به یک‌ششم تا یک‌هفتم رسیده است، تصریح کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گیلان در طول هفته در بسیاری از مواقع صفر است و موارد مشکوک به کرونا نیز در حدود ۲ تا سه مورد است.

بیمارستان‌های خوزستان تخت کم ندارد

در روزهای قبل شاهد افزایش شیوع بیماری در خوزستان بودیم. بر همین اساس غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در استان روند صعودی دارد، اما تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر کمبود تخت بستری در بیمارستان‌ها صحت ندارد.

او با اشاره به اینکه در استان خوزستان ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلابه کرونا وجود دارد، افزود: از این تعداد ۵۱۰ تخت بیمارستانی اشغال است؛ همچنین از ۱۸۰ تخت ICU در بیمارستان‌های استان، تعداد ۱۴۰ تخت مورداستفاده قرارگرفته است.

شریعتی ادامه داد: طی سه هفته گذشته میزان مرگ میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان به نسبت افراد بهبودیافته از این بیماری کمتر شده و به ۶ درصد رسیده است.