افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۶۱۹۶ و فوت 988 نفر

سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۶ هزار و ۱۹۶ نفر خبر داد. به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در ایران گفت: دیروز از ۵۶آزمایشگاه مورد تائید اطلاعاتی دریافت کردیم که بر این مبنا تاکنون هزار و ۱۷۸ نفر تعداد مبتلایان قطعی کوید-19 بوده است و به‌طور کل ۱۶هزار و ۱۹۶بیمار دچار ابتلا قطعی کرونا شده‌اند. او افزود: تاکنون ۵هزار و ۳۸۹نفر بهبودیافته‌اند. متأسفانه باید بگویم که در روز گذشته 1۳۵نفر دیگر را از مبتلایان را دست دادیم و با احتساب کلی ۹۸۸مورد آمار کلی درگذشتگان ابتلا به کرونا ویروس است. او آمار مبتلایان به کرونا ویروس را به تفکیک استان‌ها در روز گذشته این‌گونه مطرح کرد:استان تهران ۲۷۳نفر، مازندران ۵۹نفر، استان اصفهان ۷۹نفر، قم ۲۹نفر، گیلان ۴5نفر، استان مرکزی ۴۷نفر، البرز ۱۱۶نفر،  استان  فارس ۳۱نفر، آذربایجان غربی ۳۴نفر، استان اردبیل ۱۹نفر و استان کردستان ۲نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس اضافه شدند.

    

پیش‌بینی وزیر آموزش و پرورش از وضعیت آموزشی سال آینده

احتمال بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه

وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه اکنون با اختیاراتی که ستاد ملی مدیریت کرونا دارد، به ما اجازه داده که تقویم آموزشی سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ متغیر باشد و بتوانیم متناسب با سناریوهای مختلف زمان تحصیل را امتداد بدهیم گفت: هرزمانی مدارس دایر شوند تا شش هفته به دوره آموزشی اضافه خواهد شد.  به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره تمهیدات آموزش‌وپرورش پیرامون آموزش در ایام تعطیلات ناشی از کرونا و زمان بازگشایی مدارس توضیحاتی ارائه داد: تدابیر مختلفی اندیشیده شده است، به‌عنوان‌مثال از طریق راهبران آموزشی در حال ارزیابی از کسانی هستیم که تحت آموزش نیستند.  او در پاسخ به اینکه اگر کرونا تا آخر اردیبهشت ادامه یابد چه سناریوهایی دارید؟ بیان کرد: چند سناریو پیش‌بینی‌شده است. اگر مدارس از ۱۶فروردین دایر باشند ما یک ماه اسفند را ازدست‌داده‌ایم، بنابراین تا یک ماه به دوره آموزشی اضافه می‌شود تا کسری آموزش جبران شود. همچنین اختیاراتی را به آموزش‌وپرورش استان‌ها داده‌ایم تا بتوانیم متناسب با سناریوهای مختلف زمان تحصیل را امتداد بدهیم اما محدودیت‌هایی برای کنکور و امتحانات و دایر شدن مدارس در مهر ۹۹ داریم و حتی ممکن است پنجشنبه و جمعه را به روزهای آموزش اضافه کنیم.

    

نرخ دیه سال آینده ۳۳۰ میلیون تومان شد

سخنگوی قوه قضائیه از تعیین نرخ دیه سال ۹۹ خبر داد. به گزارش  مهر، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که دیه سال آینده چطور خواهد بود گفت: در پایان سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند. او افزود: در همین رابطه این موضوع در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضائی مطرح شد و در ماه‌های غیر حرام دیه ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. اسماعیلی تصریح کرد: این مبلغ با رشدی حدود ۲۰ درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ تعیین شده است.

    

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا:

فروش ماهی قرمز ممنوع شود

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، طی نامه‌ای به شهردار تهران خواستار ممنوعیت فروش ماهی قرمز ویژه عید نوروز در سطح شهر تهران شد. به گزارش مهر، علیرضا زالی، در این نامه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سازمان دامپزشکی کشور، خاطرنشان کرد: هنوز رفتار بیولوژیکی ویروس کرونا شناخته شده نیست و احتمالاً این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک تلقی می‌شود.  او با توجه به بحران پیش آمده و به منظور پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا ویروس پیشنهاد کرد فروش ماهی قرمز ویژه عید نوروز در سطح شهر تهران ممنوع شود.