توسعه حمل و نقل عمومی در تهران

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با وجود عدم اعتماد بانک‌ها به دلیل بدحسابی و نوسانات بازار ارز و تحریم در توسعه حمل و نقل عمومی با مشکلاتی مواجه است؛ اما باز هم در حال توسعه حمل و نقل عمومی است. پیروز حناچی با بیان اینکه تأمین ۶۳۰ واگن برای مترو به مراحل نهایی رسیده است به ایسنا گفت: بانک مرکزی می‌بایست برای تأمین ۶۳۰ واگن، ضمن تعیین بانک عامل داخلی، نامه‌ای را برای شرکت بیمه صادرات چین ارسال کند تا کار تأمین واگن رسماً آغاز شود.

او با بیان اینکه دولت برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس اعتبار در نظر گرفته است، افزود: همچنین از محل تبصره ۱۸ اعتباراتی برای خرید اتوبوس‌های جدید پیش‌بینی شده است و با همکاری صندوق امید نیز در حال دریافت تسهیلات برای خرید اتوبوس‌های جدید برای شهر تهران هستیم که اگر تأمین شود؛ بخش زیادی از بحران کمبود وسایل حمل و نقل عمومی حل می‌شود.

    

 حمایت دولت از زنان آسیب‌پذیر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: برای کمک به برقراری موازنه اقتصادی از طریق توجه ویژه به وضعیت معیشتی زنان اقداماتی در دست اجرا است.

معصومه ابتکار با بیان اینکه دولت از ابتدای کار، برنامه‌ها و طرح‌های توان‌افزایی را به خصوص برای زنان سرپرست خانوار اجرا کرده، گفت: در شرایط کنونی لازم می‌بینیم که این برنامه‌ها همچنان ادامه داشته باشد و مطابق با نیازهای روز اجرایی شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تاکنون در همکاری مشترک با وزارت کشور و وزارت تعاون ۱۲۰۰۰ زن سرپرست خانوار که فاقد هرگونه پوشش حمایتی بودند تحت آموزش‌های توان‌افزایی مهارتی برای اشتغال و کارآفرینی قرار گرفته‌اند که این طرح همچنان ادامه دارد و از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و عمومی مانند جهاد دانشگاهی و کاردوک عملیاتی شده و در تمام استان‌ها تداوم یافته است. از سال گذشته هم علاوه بر موارد ذکر شده، تشکل‌های غیردولتی تخصصی کارآفرینی به این مجموعه اضافه شده‌اند که معاونت برای هماهنگی و هم‌افزایی آنها، سازوکار جدیدی با عنوان شورای هماهنگی کارآفرینی زنان با حضور بخش‌های دولتی، غیردولتی، خصوصی و تعاونی در معاونت زنان و خانواده تشکیل داده و این شورا هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی در موضوع کارآفرینی زنان را دنبال می‌کند.

    

 زباله‌گردی کودکان را گزارش کنید

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شهروندان خواست در صورت رؤیت زباله‌گردی به‌خصوص در میان کودکان موضوع را به ۱۳۷ اطلاع دهند. رضا کرمی محمدی درباره وضعیت جمع‌آوری پسماندها در شهر تهران به ایسنا گفت: اقدامات خدمات شهری در حال انجام است و نحوه جمع‌آوری پسماندها تغییری نکرده است و این‌طور نیست که درجایی اقدام به جمع‌آوری نشده باشد البته تفکیک پسماند به‌صورت موقت با توجه به شیوع کرونا تعطیل شده است که در پی آن زباله‌گردی هم نباید وجود داشته باشد.

این عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا در شهر تهران ادامه داد: خواهش ما از شهروندان این است که زباله‌های خود به خصوص دستکش، ماسک و ... را پس از استفاده در سطح معابر و جوی آب رها نکنند و آن‌ها را حتماً در سطل زباله بیندازند. کرمی محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تعطیلی تفکیک زباله همچنان زباله‌گردها در شهر دیده می‌شوند، گفت: این کار ممنوع است و شهرداری به‌طور قطع با متخلفان برخورد خواهد کرد. درخواست ما از شهروندان این است که اگر با پدیده زباله‌گردی به خصوص در مورد کودکان مواجه شدند حتماً موضوع را به ۱۳۷ اطلاع دهند. اگر مشخص شد این افراد با پیمانکاران شهرداری مرتبط هستند حتماً با پیمانکار مرتبط برخورد خواهد شد و اگر خارج از مجموعه شهرداری باشد، خواهش ما این است که دیگر دستگاه‌ها نیز ورود و با موارد تخلف برخورد کنند.