آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران اعلام شد

حدود 14 هزار نفر مبتلای قطعی و 724 فوتی

براساس اعلام وزارت بهداشت پس از گذشت27روز از شیوع بیماری کووید-۱۹در کشور تاکنون۱۳۹۳۸نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد۷۲۴نفر جان‌باخته‌اند و۴۷۹۰نفر بهبودیافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. به گزارش ایلنا، استان‌های تهران با۳۴۷ مورد، اصفهان۱۵۵مورد،  البرز۱۳۴مورد و گیلان ۱۱۳مورد، بالاترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا را داشته‌اند.

    

کشف بیش از ۱۶ میلیون قلم انواع تجهیزات بهداشتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۶ میلیون و ۲۶۹ هزار قلم انواع تجهیزات بهداشتی طی روز گذشته در کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدرضا مقیمی گفت: کارآگاهان با اشراف کامل اطلاعاتی، در قالب چند تیم عملیاتی و انجام اقدامات تخصصی، ۲۴۲ باب انبار و مرکز متخلف پخش کالاهای بهداشتی را شناسایی و پلمپ کردند. او ادامه داد: کارآگاهان در بازرسی از انبارها بیش از ۱۶ میلیون و ۲۶۹ هزار قلم انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۱۵ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۰۶ عدد انواع دستکش، ۱۵۵ هزار و ۷۶۱ بطری انواع مواد ضدعفونی‌کننده به همراه پد الکلی و ۷۹۹ هزار و ۱۱۴ عدد انواع ماسک به همراه چهار هزار لیتر آب مقطر و ۴۵۰ لیتر گلیسیرین احتکاری در سطح کشور کشف کردند. سردار مقیمی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات متعلق به استان آذربایجان غربی است، گفت: در این رابطه ۲۱۱ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

    

در چهارشنبه‌سوری، آدم کشی نکنید

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نسبت به پیامدها و حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری هشدار داد. به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی با اشاره پیامدهایی از چهارشنبه‌سوری که کمتر به آن توجه شده است، گفت: در شب چهارشنبه آخرسال عمده توجه‌ها به سمت برگزاری ایمن این مراسم و پرهیز از حوادث است که امسال نیز با توجه به مسئله کرونا، بر خانه‌نشینی و عدم حضور در اجتماعات تأکید شده است، اما یک مسئله سال‌هاست که کمتر موردتوجه قرارگرفته و آن‌هم احتمال آدم‌کشی یا ناقص کردن فردی دیگر است که فرد را به دادگاه و زندان می‌کشاند و نگاهی به پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس آگاهی این موضوع را به‌خوبی تأیید می‌کند. لطفی افزود: نکته دیگر در مورد کودکان و نوجوانان است، یعنی قشری که نظارت والدین بیشترین نقش را در محافظت از آن‌ها دارد. با توجه به اینکه بیشترین آمار قربانیان مربوط به کودکان و نوجوانان است، این وظیفه والدین است که مانع از حضور فرزندان خود در خیابان‌ها شوند و با آگاه‌سازی از انجام رفتار پرخطر توسط فرزندشان جلوگیری کنند.

    

خوزستان بالاترین آمار قربانیان مصرف الکل صنعتی را دارد

بر اساس آماری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده، استان خوزستان دارای بالاترین آمار قربانیان مصرف الکل صنعتی است. تعداد فوتی‌ها در این استان 49 نفر اعلام شده است. استان‌های فارس، اردبیل و مازندران به ترتیب با 31، 13 و 12مورد، از لحاظ قربانیان الکل صنعتی در رده‌های بعدی قرار دارند.

    

افزایش قیمت بعضی میوه‌ها و صیفی‌جات در میادین میوه و تره‌بار

خبرگزاری ایسنا از افزایش قیمت بعضی میوه‌ها و صیفی‌جات در بازار تهران خبر داده است؛ علت بالا رفتن قیمت‌ها، افزایش تقاضا در روزهای اخیر بوده است.بر این اساس گوجه فرنگی (بوته‌ای) با قیمت نزدیک به ۱۰هزار تومان و پیاز نیز با قیمت نزدیک به ۱۳ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود. اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفته که این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت برخی اقلام در میدان میوه و تره‌بار مرکزی شده است.