«الکل خوراکی» خاصیت ضدویروس ندارد

مدیر امور توزیع اداره کل دارو و مواد سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه «الکل خوراکی» خاصیت ضدویروس ندارد، گفت: اگر الکل خاصیت ضدویروس داشت، ما نباید شاهد بیماری‌های عفونی در کسانی باشیم که الکل مصرف می‌کنند. به گزارش ایلنا، علی رزازان در واکنش به مصرف الکل از سوی برخی افراد به‌منظور مقابله با کرونا و مسمومیت‌های الکلی ناشی از آن بیان کرد: الکل خوراکی، هیچ تأثیری بر ویروس یا باکتری‌ شناخته‌شده‌ای ندارد. الکل خوراکی از دهان و معده جذب می‌شود و تأثیری در سیستم گوارشی نخواهد داشت.  او با اشاره به رژیم‌های دارویی مؤثر برای بیماران کرونا گفت: در زمینه درمان کرونا ویروس، هیچ دارو یا مکملی را نداریم که سازمان غذا و دارو اعلام کرده باشد. آن رژیم‌های دارویی هم که سعی می‌کنیم برای بیماران استفاده کنیم نیز بر مبنای تحقیقات جدید است و تنها توانسته مؤثر واقع شود.

    

بیماران تالاسمی نگران تامین خون نباشند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیماران تالاسمی که از مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند توجه داشته باشند که خون موردنیاز آن‌ها، در مراکز درمانی و بیمارستانی تأمین است و نگران تأمین خون و همین‌طور کیفیت خون نباشند. به گزارش ایرنا، بشیر حاجی بیگی افزود: اکنون در برخی استان‌ها میزان اهدای خون کاهش‌یافته که به دلیل ترس مردم از کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور کمتر در جامعه است که استقبال کمتری هم برای اهدای خون می‌شود. بااین‌حال خون موردنیاز  کشور با استفاده از شبکه خون‌رسانی ملی تأمین می‌شود و با تقویت این شبکه، خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین می‌شود. او با اشاره به اهمیت همدلی و یاری‌رسانی مردم به مهار این موج بیماری و رعایت دقیق ضوابط و ملاحظات پیشگیرانه گفت: روزهای زمستان و در پی آن بهار و تعطیلات عید نوروز، همیشه اهدای خون را در اولویت دوم قرار می‌دهد و امروز این موج بیماری نیز می‌تواند سبب کاهش بیشتر اهدای خون شود که از شهروندان دعوت می‌کنیم در صورت سلامتی و داشتن شرایط اهدای خون همچنان اهدای خون را در اولویت‌های خود قرار دهند.

    

دوره نقاهت بیماران کرونایی در هتل‌های تهران سپری  نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: از ظرفیت هتل‌ها هنوز برای گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی استفاده‌نشده است. به گزارش فارس، پرهام جان‌فشان در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا هتل‌های واقع در تهران پذیرای دوره نقاهت بیماران کرونایی هستند بیان کرد:‌ در استان تهران هنوز این اقدام انجام‌نشده است و از ظرفیت هتل‌ها برای گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی استفاده‌نشده ولی در بعضی از شهرستان‌ها به دلیل ظرفیت محدود تخت‌های بیمارستانی از ظرفیت هتل‌ها استفاده کرده‌اند تا دوره نقاهت را به مدت یک هفته این بیماران در هتل‌ها بگذرانند. او همچنین اظهار کرد: تاکنون موردی مبنی بر انتقال بیماران به هتل‌ها برای طی کردن دوره نقاهت نداشته‌ایم.

    

کشف بیش از ۲۵ میلیون عدد انواع تجهیزات بهداشتی طی روز گذشته

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۲۵ میلیون عدد انواع تجهیزات بهداشتی احتکار شده و دستگیری ۴ محتکر طی روز گذشته خبر داد. به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی بابیان اینکه کارآگاهان از طریق رصد اطلاعاتی ۴ کارگاه و انبار تهیه و توزیع تجهیزات بهداشتی احتکار شده را شناسایی و کشف کردند، تصریح کرد: کارآگاهان در این بازرسی‌ها، ۲۵ میلیون و ۵۱ هزار و 50 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۲۵ میلیون دستکش لاتکس، ۱۲ هزار و ۹۷۳ بطری انواع مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۰ هزار و ۸۷۷ عدد انواع ماسک به همراه ۲۵ هزار و ۲۰۰۰ عدد سرنگ انسولین و ۲۵ هزار و ۲۰۰ عدد قرص روی (کپسول زینک) کشف و در این رابطه ۴ متهم را دستگیر کردند که متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شدند.