کار آزمایی بالینی ۲ داروی ایرانی کرونا آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اینکه مجوز کار آزمایی بالینی ۲ داروی کرونا از سازمان غذا و دارو اخذشده، گفت کار آزمایی بالینی این داروها از دیروز آغاز شده است.  به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا جلالی به تولید آزمایشگاهی این داروها اشاره کرد و گفت: این داروها گیاهی و به‌صورت اسپری هستند. این داروها برای درمان قطعی بیماری کرونا نبوده، بلکه به بهبود این بیماران کمک مؤثری خواهند کرد. جلالی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲ تا ۳ ماه طول خواهد کشید تا تست‌های این داروها انجام و مجوزهای لازم اخذ شود و پس از طی این مراحل داروها وارد بازار می‌شوند.

    

خدمات آنلاین فروشگاه شهروند و میادین تره بار

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از راه‌اندازی خدمات‌رسانی آنلاین میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و فروشگاه‌های شهروند طی مدت یک هفته خبر داد. به گزارش ایلنا، رضا کرمی محمدی در این نشست گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در زمینه مقابله با کرونا ویروس ارائه کرد و گفت: در شهرداری تهران از زمان ابلاغ وظیفه بر سازمان مدیریت بحران شهرداری، ۵ کارگروه بهداشت محیط و دفع پسماند، آموزش و اطلاع‌رسانی، مشارکت مردمی، تأمین و توزیع اقلام و ارزاق عمومی و کارگروه بودجه و منابع انسانی تشکیل شد. او در خصوص اقدامات انجام‌شده در سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز گفت: ضدعفونی روزانه و مرتب میادین در حال اجراست و در تلاش هستیم که هرچه سریع‌تر فروش آنلاین راه‌اندازی شود و این قول مساعد داده ‌شده است که ظرف مدت یک هفته این اقدام انجام شود.  کرمی محمدی اشاره کرد که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز مراحل ضدعفونی انجام و ارزاق به‌صورت کافی تأمین‌شده و با تأمین کالاها نگرانی از کمبود کالا کمتر شده است. همچنین تعداد فروشگاه‌های شبانه‌روزی افزایش‌یافته و به همه خریداران و فروشندگان دستکش داده می‌شود. او خبر داد: فروشگاه‌های شهروند نیز قرار است ظرف مدت یک هفته فروش آنلاین را راه‌اندازی کند.

    

تمدید دفاتر بیمه‌شدگان بیمه سلامت به‌غیراز بیمه ایرانیان

اداره کل بیمه سلامت استان تهران طی اطلاعیه‌ای از تمدید کلیه دفاتر بیمه‌شدگان به‌غیراز دفاتر بیمه ایرانیان خبر داد. به گزارش ایسنا، اداره کل بیمه سلامت استان تهران در این اطلاعیه اعلام کرده است: «در جهت صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان، اعتبار کلیه دفاتر بیمه‌شدگان این سازمان بجز دفاتر بیمه ایرانیان در صورت انقضای تاریخ اعتبار دفترچه درمانی که از  ۱۲‌/۱۲‌/۹۸ به بعد اعتبارشان به اتمام می‌رسد تا پایان ۳۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ در صورت دارا بودن نسخه سفید، در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد (طبق روال قبل) قابل‌پذیرش خواهد بود.»