ذخایر خونی در ۵ استان به نصف رسید

بروز بیماری کرونا در کشور موجب شده میزان اهدای خون در بیشتر استان‌ها از جمله استان‌های کرمانشاه، فارس، کرمان، اصفهان و مازندران به نصف برسد و این امر می‌تواند بیماران نیازمند خون را با مشکل جدی مواجه کند. مدیرکل انتقال خون استان تهران از افت شدید اهدای خون در روزهای اخیر و به دنبال شیوع کرونا در کشور خبر داده است. کلانشهر تهران ۱۶۰ بیمارستان دارد و این استان پرمصرف‌ترین استان کشور از نظر خون و فرآورده‌های آن است. به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، شاهد کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون در سطح استان تهران هستیم. در حالی که نیاز به خون، یک نیاز دائمی است. ۲۵ درصد خون اهدایی در کشور در تهران مصرف می‌شود و این در حالی است که فقط ۱۶ درصد خون‌های اهدایی در تهران اهدا می‌شود.

    

 مشاوره روانشناسی برای کرونا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برپایی مشاوره روانشناسی رایگان بهزیستی برای کاهش اضطراب از «کرونا» خبر داد. محمد شریعتمداری در حساب شخصی توئیتر خود اعلام کرد: در جهت کاهش استرس و اضطراب هم‌وطنان از بیماری» کرونا و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به‌صورت رایگان مشاوره روانشناسی می‌دهد.

    

توزیع سبدهای غذایی برای مادران مناطق محروم

معاون بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سبد غذایی را که توسط این بنیاد برای رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده در مناطق محروم کشور توزیع شده را تشریح کرد.

محسن منصوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در حوزه سلامت مادران باردار و شیرده مناطق محروم، از توزیع ماهانه سبد غذایی برای رفع سوءتغذیه مادران شیرده و فرزندانشان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در ۳۰ استان و ۳۶۰ شهرستان کشور به اجرا درآمده و بنیاد مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت، اقدام به توزیع سبد غذایی در میان بیش از ۴۳۰ هزار مادر کرده است.

این سبد غذایی شامل ۱۳ قلم مواد غذایی تعریف شده است که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سبد غذایی میان مادران شیرده و باردار مناطق محروم توزیع شده است. او با بیان اینکه ارزش هر سبد غذایی بیش از ۱۳۰ هزار تومان است، گفت: از ابتدای امسال تا اول بهمن ماه، بیش از ۷۲۹ هزار سبد غذایی برای رفع سوءتغذیه مادران شیرده و باردار در مناطق محروم کشور توزیع شده و قرار است این رقم تا پایان سال جاری به ۷۷۰ هزار سبد غذایی برسد.

    

تلف شدن یک قلاده پلنگ در فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان بر اثر برخورد با قطار خبر داد. فرشاد فیروزنیا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲ بامداد دوشنبه ۱۲ اسفند، در اثر برخورد قطار مسیر سراسری تهران- گرگان با یک قلاده پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد. در جریان این حادثه عوامل راهداری راه‌آهن فیروزکوه به محض اطلاع از طریق لوکوموتیوران مبنی بر برخورد یک حیوان با قطار، سریعاً به همراه محیط‌بانان سر محیط‌بانی انزهای فیروزکوه به محل موردنظر مراجعه کرده و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل‌ها مواجه می‌شوند. فیروزنیا تاریکی شب و عدم دید مناسب لوکوموتیوران و همچنین حیوان را دلیل اصلی این اتفاق دانست.