خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های لرستان

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه دستگاه‌های اجرایی سیل اخیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های این استان خسارت وارد کرد. به گزارش ایلنا، گودرز امیری افزود: بیش از نیمی از این خسارت‌ها معادل ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به محور‌ها و راه‌های استان است. خسارت سیل اخیر بدون شک بیش از این مبلغ است و بعد از ارزیابی نهایی و دریافت گزارش دستگاه‌های اجرایی مبلغ کامل و دقیق خسارت سیل اعلام می‌شود. همچنین مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری کشور اعلام کرد: حجم زیاد بارش و سیلاب در چند روز گذشته باعث خسارت زیادی به شبکه راه‌های استان شده به‌طوری‌که راه ارتباطی ۲۴۳ روستا مسدود شد. پل‌های زیادی در مسیر‌ها آسیب دیدند و ۲۸۵ نقطه در مسیر دچار رانش و ریزش شده‌اند؛ خوشبختانه در بسیاری از این نقاط با اقدامات به‌موقع نیرو‌های پرتلاش راهداری مصالح ریزشی و رانشی از سطح جاده‌های جمع‌آوری شدند.

    

مرگ پاشی در شنزارهای خوزستان با هماهنگی محیط‌زیست

فعالان محیط‌زیست می‌گویند مالچ‌پاشی شنزارهای خوزستان منجر به مرگ هزاران گونه‌ جانوری ارزشمند شده درحالی‌که اساساً این مناطق نه کانون گردوغبارند و نه در مجاورت مناطق مسکونی هستند. به گزارش مهر، رضا نیک‌فلک، کارشناس و فعال محیط‌زیست اعلام کرد: طی پنج روز مالچ پاشی در منطقه بیت کوصر واقع در هشت کیلومتری شهر بستان که در مجاورت منطقه حفاظت‌شده میشداغ قرارگرفته، هزاران گونه جانوری خاص و منحصربه‌فرد تلف شدند و هر روز گونه‌های بیشتری تلف خواهند شد. نیک‌فلک افزود: به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مالچ پاشی  روی شنزارها با هماهنگی سازمان محیط‌زیست و در خارج از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست صورت خواهد گرفت حال‌آنکه این مناطق دارای تنوع گیاهی و جانوری یکسانی بوده و هیچ تفاوتی بین مناطق آزاد و مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست وجود ندارد.

    

کرونا در بدبینانه‌ترین حالت تا خرداد ادامه خواهد داشت

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن بیان آنکه ممکن است بیماری کرونا در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت و حتی خردادماه به طول انجامد، درعین‌حال خواستار لغو برگزاری تمامی بازی‌های ورزشی در کشور شد. به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جانبابایی ضمن بیان اینکه از نهادهای مرتبط با ورزش خواسته‌ایم که ورزش‌های داخل سالنی در شرایط فعلی برگزار نشود، گفت: تاکنون نیز سایر بازی‌های ورزشی بدون حضور تماشاگر انجام‌شده، اما به نظر شخص بنده همین بازی‌ها نیز باید متوقف شود. او در خصوص مدت‌زمان پایداری بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ممکن است این بیماری به طول انجامد؛ فلذا این موضوع دلیلی برای توقف تجمعات است.

    

توضیح چرایی حضور اساتید در دانشگا‌ه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا هرزمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، علی خاکی صدی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دربار تردد اعضای هیئت‌علمی از شهرهای دیگر برای برگزاری جلسات دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه‌ها کلاس حضوری ندارند.اساتیدی که در تردد هستند، اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت دانشگاه‌ها هستند که مثل سایر کارکنان دانشگاه کارهای دیگری غیر از تدریس حضوری مثل راهنمایی پروژه‌های پژوهشی، تألیفات و کارهای اجرایی انجام می‌دهند و شامل اساتیدی نمی‌شود که به‌صورت حق‌التدریسی تدریس می‌کنند.