جذب بی‌سابقه افراد بی‌خانمان در شب‌های سرد پایتخت

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ثبت رکورد جذب افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در پی سرمای شب‌های اخیر تهران خبر داد. مالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پذیرش کارتن‌خواب‌ها با توجه به بارش برف در تهران و کاهش دما گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون هیچ مورد فوتی برای افراد بی‌خانمان بر اثر سرما نداشته‌ایم. وی با بیان این‌که رکورد بی‌سابقه جذب افراد بی‌خانمان در این دو شب سرد پایتخت شکسته شد، گفت: 421 فرد بی‌خانمان جذب شدند که این تعداد معادل 25 درصد کل افرادی بودند که در گرمخانه‌ها مستقر شده‌اند. سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: عمده افراد جذب شده کسانی بودند که تا به حال تجربه مراجعه به گرمخانه را نداشتند، اما شدت سرما آنها را به سمت گرمخانه‌ها سوق داده‌ است.

    

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

مبادله دارو و غذا میان ایران و کشورهای آمریکای جنوبی

رئیس سازمان غذا و دارو از صادرات دارو از ایران به ازای واردات غذا از کشورهای مختلف از جمله آمریکای جنوبی خبر داد.. محمدرضا شانه‌ساز در نشست خبری در محل سازمان غذا و دارو گفت: این اقدام موجب ورود داروهای ایرانی به کشورهای مختلف و توسعه صادرات می‌شود و به این ترتیب کشورهای دیگر با کیفیت خریداری داروهای ایرانی و قیمت مناسب این اقلام آشنا می‌شوند. شانه ساز گفت: امسال با حمایت وزارت بهداشت و دولت تعداد محصولات پزشکی که در آنها خودکفا شدیم دو برابر شد و از ۲۰۰ کالا به ۴۰۰ کالا افزایش یافت.

    

هشدار معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان؛

هیچ سایت و کانال همسریابی مجوز قانونی ندارد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی به جوانان هشدار داد و با بیان اینکه هیچکدام از سایت‌ها، کانال‌ها یا گروه‌های همسریابی، مجوز رسمی ندارند، گفت: به مردم، جوانان، اعضای این کانال ها و ...هشدار می‌دهیم که افراد و گروه‌هایی که در این بسترها اقدام به همسریابی یا ترویج ازدواج موقت می‌کنند، هیچکدام مجوز رسمی از هیچ نهادی ندارند. محمدمهدی تندگویان در گفت و گو با ایسنا افزود: ممکن است بعضی از این گروه‌ها به برخی از دفاتر مشاوره مرتبط باشند یا از نهادی برای فعالیت دیگری مجوز دریافت کرده باشند، اما به طور 100 درصدی جوانان و مردم مطمئن باشند هیچکدام از این افراد مجوز رسمی تایید شده از نهادهای رسمی و دولتی ندارند. در عین حال این اقدامات از نظر ما نوعی کلاهبرداری هم هست، چراکه به جز آسیب‌های اجتماعی دیگر، برخی از این کانال‌ها و سایت‌ها برای ایجاد لینک ارتباطی مبالغی را از افراد دریافت می‌کنند.

    

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران از پایش مداوم گودهای پایتخت خبر داد و گفت: ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به صورت مداوم کنترل خواهد شد.  مهدی صالحی، درباره وضعیت گودهای پایتخت با بیان این‌که بررسی‌های شهرداری تهران نشان داده است که ۳۱۸ گود در تهران وجود دارد که عملیات اجرایی در آن انجام نمی‌شود، افزود: از این میان ۱۲۰ گود با خطر بالا شناسایی شده است که به صورت مداوم این گودها پایش و رصد می‌شود. وی با بیان این‌که گودهای تهران تنوعی از مشکلات دارند و نمی‌توان یک علت خاص را برای رها شدن آنها عنوان کرد، گفت: این گودها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ایجاد شده‌اند؛ اما ممکن است در میان راه مالک با مشکلات حقوقی یا بحران‌های مالی و یا علت‌های دیگر روبه‌رو شود به همین دلیل عملیات ساخت‌وساز در این گودها انجام نمی‌شود و عمدتا این گودها تنوعی از مشکلات را دارد. به گفته وی، بیشترین گودها در مناطق یک تا پنج، ۱۸ و ۲۲ است.