تجمع بازنشستگان  «مخابرات راه دور شیراز»  مقابل استانداری فارس

بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز صبح دیروز (یکشنبه، 13 بهمن) مقابل استانداری فارس تجمع کردند. به گزارش ایلنا، بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز در مورد دلیل این تجمع گفتند: بیش از 13 سال از وعده‌هایی که مدیران شرکت برای پرداخت مطالبات ما داده‌اند، می‌گذرد. در این سال‌ها تجمع‌های متعددی را برگزار کردیم؛ از چادر زدن در محوطه کارخانه تا تجمع مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مقابل استانداری فارس که امروز هم در آنجا جمع شده‌‌ایم. به گفته این عده، هر یک از بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز بابت سنوات خود مبالغی را از شرکت طلبکار هستند. مخابرات راه دور شیراز پس از تعطیلی خود در دهه 80 توسط هیات حمایت از صنایع اداره می‌شود؛ هیاتی که مدیران ارشد وزارتخانه‌ها در آن حضور دارند و مدیران این شرکت محسوب می‌شوند. به گفته کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، میزان مطالبات بدون احتساب خسارت تاخیر و تادیه، 35 میلیارد تومان است و با احتساب این موارد به بیشتر از 100 میلیارد تومان می‌رسد. معترضان در مورد خواسته‌های خود گفتند: خواهان آن هستیم که دولت ترکیب هیات اجرایی و هیات حمایت از صنایع را تغییر دهد. همچنین خواهان دیدار حضوری بازنشستگان با استاندار فارس و رئیس کل دادگستری استان هستیم.

    

کولبری باز هم قربانی گرفت

ساعت ۱۲:۴۵ ظهر دوازدهم بهمن، از طریق نیروهای مردمی به جمعیت هلال‌احمر استان اطلاع داده شد که ۲۳ نفر در ارتفاعات سرشیو در سقز واقع در استان کردستان مفقود شده‌اند. روز بعد پیکر بیجان یکی از این کولبران پیدا شد و تعدادی نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند ولی هنوز جست‌وجو برای یافتن دو کولبر دیگر ادامه دارد. به گزارش ایلنا، منابع محلی در ارتباط با هویت کولبر متوفی گفتند: کولبر متوفی، «عثمان فتوحی» نام دارد. وی از کولبرانی‌ست که روز شنبه ۱۲ بهمن به همراه ۲۳ نفر کولبر دیگر برای حمل بار از منطقه مرزی سرشیو سقز عازم اقلیم کردستان بودند و در میان برف و بوران سنگین منطقه گرفتار شده بودند. به گفته آنها، فتوحی، ۶۵ ساله اهل روستای تازه‌آباد سقز در استان کردستان بود و از او ۶ فرزند به‌جا مانده است. آنها افزودند: وقتی تعدادی از کولبران، موفق شدند با خانواده‌های خود تماس گرفته و خبر از گرفتار شدن‌شان در برف بدهند، گروهی از روستاییان منطقه، ازجمله اهالی هنگه‌چینه، مام سیف‌الدین و دره‌زیارت به کمک آنها رفتند. در طول روز نیروهای امدادی ازجمله امدادگران هلال‌احمر در سقز هم به آنها پیوستند. طبق این گزارش، علاوه بر فتوحی که به علت یخ‌زدگی در برف جانش را از دست داده، برادرزاده او به نام «کامیل فتوحی» و یکی دیگر از کولبران به نام «امیر» هم وضعیت سلامتی ناپایداری دارند.

    

کارگران شهرداری الوند ۲ تا ۴ ماه مزد طلبکارند

کارگران شهرداری الوند در استان قزوین از پرداخت نشدن ۲ تا ۴ ماه طلب مزدی خود خبر می‌دهند. این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: نزدیک به ۳۰۰ کارگر خدماتی و فضای سبز هستیم که به صورت قراردادی و پیمانکاری در قسمت‌های مختلف ستادی و خدماتی شهرداری الوند مشغول کاریم. براساس گفته این کارگران، به صورت مشخص حجم معوقات مزدی کارگران خدماتی دو ماه و کارگران فضای سبز حدود ۴ ماه برآورد می‌شود. طبق اظهارات یکی از کارگران، به غیر از چند ماه مزد پرداخت نشده، او و دیگر همکارانش بابت مقدار معینی از حق بیمه نیز طلبکارند و جدا از آن هنوز کارگران به دلیل ماهیت قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند و به بهانه‌های مختلف تهدید به اخراج می‌شوند. این کارگر با یادآوری اینکه چند روز پیش و در پی تصمیم کارگران برای اعتراض، بخشی از دستمزد مهر ماه کارگران پرداخت شد، افزود: بخشی دیگر از مشکلات ما به غیر واقعی نبودن احکام شغلی ثبت شده در لیست بیمه تامین اجتماعی برمی‌گردد. «جواد ختمی»، عضو شورای شهر الوند با تایید مطالبات مزدی کارگران قراردادی شاغل در این مجموعه گفت: مشکلات شهرداری الوند ناشی از سوءمدیریت و کمبود منابع مالی است.