مدرسه دارالفنون و دفتر کار امیرکبیر مرمت و بازسازی شوند

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران بر لزوم مرمت،معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر(ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر داد. به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید فراهانی، در جریان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در نتیجه غفلت دستگاه‌های مسئول توجه به چهره‌های تاثیرگذار و تاریخ‌ساز کمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت: یادگارهای برجا مانده از امیر کبیر در تهران امروز «مدرسه دارالفنون» و «دفتر کار ایشان» است که متاسفانه این آثار به جای آن که در اختیار وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش و دیگری در اختیار پلیس است.

    

داروی ایمونو گلولولین بهار ۹۹ وارد بازار خواهد شد

دبیر ستاد زیست فناوری کشور گفت: ما رقم اول وارات داروهای محصولات پلاسمایی هستیم اما یک شرکت دانش بنیان موفق شد مراحل ثبت داروی ایمونو گلولولین را برای اولین بار به خود اختصاص دهد که بهار ۹۹ وارد بازار خواهد شد و از این طریق واردات پلاسما را کاهش می‌دهیم. به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیین رو نمایی از داروی آلساوا ویال تزریقی اداراوون برای بیماران Als صبح دیروز یا حضور سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری کشور  در این آیین بیان کرد:  تا کنون ۱۴۵ قلم داروی اولویت‌دار در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته که ارزبری آنها حدود ۵۷۰ میلیون دلار است. برنامه معاونت این است که یک سال بعد از تولید داروها ۱۶۰ میلون دلار کاهش ارزبری داشته باشیم‌. تا به حال ۴۴ دارو در دستور کار بوده و تا کنون ۵۴ میلیارد تومان برای ساخت این داروها به عمل آمده که به محققین پرداخت شده است.