در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تمهیدات شهرداری تهران برای تشییع پیکر سردار سلیمانی

تمهیدات شهرداری تهران برای مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی تشریح شد. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات شهرداری تهران بمنظور برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: شهرداری تهران از صبح جمعه بیش از ۳۰ هزارمتر مربع از فضاهای محیطی شهر را به نشر پیام مقام معظم رهبری درخصوص سردار شهید اختصاص داده است. ویدئومپینگ در برج آزادی و برج میلاد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است. غلامحسین محمدی با اشاره به جلسه‌ای که صبح دیروز با حضور شهردار تهران برای هماهنگی اقدامات مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شده، گفت: در این جلسه تمامی مسئولان ذی‌ربط حضور داشتند و مقرر شد؛ معاونت خدمات شهری در تمامی مسیرهای پیش‌بینی شده با همکاری سپاه پاسداران به دایر کردن غرفه‌های خدماتی و همچنین محل استقرار خدمات ایمنی، از جمله آ‌تش‌نشانی اقدام کنند. او درباره تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور شهروندان از سایر استان‌های کشور در این مراسم، اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی از محل‌های ورودی تهران و همچنین در مراکز منتهی به مراسم تشییع مستقر می‌شوند.

    

وجود ۲۵۰۰۰ نفر در لیست انتظار پیوند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر فرد مرگ مغزی هشت عضو قابل‌اهدا است، گفت: علاوه بر این از یک بیمار مرگ مغزی می‌توان ۵۳ بافت و نسج نیز اهدا کرد که می‌تواند زندگی بهتر و باکیفیت‌تری را برای بیماران نیازمند پیوند به ارمغان آورد. باید توجه کرد که در موارد مختلف از سوختگی‌ها گرفته تا اشکالات بافت و نسج و پیوند قرنیه که می‌تواند از نابینایی افراد جلوگیری کند. به گزارش ایسنا، مهدی شادنوش تأکید کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند. متأسفانه روزانه بین هفت‌تا ۱۰ نفر  به دلیل نبود عضو از بین می‌روند. بر این اساس هر سه ساعت یک نفر به دلیل نبود عضو اهدایی از دنیا می‌رود.  او تأکید کرد: باید توجه کرد که فردی که دچار مرگ مغزی شده و مرگ مغزی‌اش تأیید می‌شود، هیچ  احتمالی برای بازگشتش به زندگی وجود ندارد. گروه‌های پیوند در سراسر کشور تلاش می‌کنند تا در سخت‌ترین و ناگوارترین لحظات زندگی یک فرد و خانواده‌اش، این امکان را فراهم کنند که اعضای عزیز ازدست‌رفته‌شان را اهدا کرده و بتوانند خانواده‌های بسیاری را از درد و رنج نجات داده و به بیماران نیازمند عضو، زندگی اهدا کنند.

    

 در ۵ ماهه نخست امسال 

2244سالمند وام ازدواج دریافت کرده‌اند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه ۸۰ هزار سالمند مجرد در کشور داریم که تاکنون ازدواج ‌نکرده‌اند، گفت: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۲۲۴۴ سالمند وام ازدواج دریافت کرده‌اند. به گزارش ایلنا، حسام‌الدین علامه درباره افزایش ازدواج سالمندان در پی افزایش وام ازدواج گفت: آمار‌های ارائه‌شده در این زمینه آمار دقیقی نیست، بلکه این آمارها معرف این است؛ کسانی که بیش از ۶۰ سال سن دارند و هیچ‌گاه پیش‌ازاین وام ازدواج نگرفته بودند، وام ازدواج دریافت کرده‌اند. در حقیقت افراد سالمندی که تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند نیز می‌تواند، برای اولین بار از این تسهیلات استفاده کرده و وام بگیرند. این افراد هم شامل سالمندانی است که تاکنون ازدواج‌نکرده‌اند، یا همسرشان فوت کرده و یا طلاق گرفته‌اند، اما تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌‌اند. او ادامه داد: افرادی که همسرشان فوت کرده است، مرد یا زن یا سالمندانی که طلاق گرفته‌اند، اگر قبلاً وام ازدواج دریافت نکرده باشد، چون در قانون اعلام‌شده برای دریافت وام ازدواج از سوی بانک مرکزی شرط سنی در نظر گرفته نشده است و تنها شرط این است که فرد تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده باشد، می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند.