کارگران کنتورسازی قزوین برای چندمین بار دست به اعتراض زدند

فکری به حال کنتورسازی و کارگران مستاصل آن بکنید

صبح روز پنجشنبه (۲۱ شهریور) کارگران کنتورسازی قزوین برای چندمین بار در هفته‌های گذشته، دست به اعتراض زدند. این کارگران در مقابل دفتر امام جمعه قزوین جمع شدند. نماینده این کارگران به ایلنا گفت: از سال ۸۷ که شرکت خصوصی شد، مشکلات شروع شده است. از آن تاریخ تا امروز، از ۹۰۰ نفر رسیده‌ایم به ۱۸۰ نفر. تعدادی بازنشسته شدند، تعدادی هم با خاتمه قرارداد هر سال بیکار شدند و اوضاع تولید هم نامرتب است. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره هم به دلیل پرونده اقتصادی در بازداشت موقت هستند و مشکلات کارگران کنتورسازی ادامه دارد. در این چندساله به همه نهاد‌ها مراجعه کرده‌ایم اما هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند. نماینده کارگران کنتورسازی در ارتباط با مطالبات مزدی پرداخت نشده حدود ۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی گفت: ما از سال ۹۵ مطالبات نپرداخته نداریم. هر کارگر نزدیک به 10 میلیون طلب دارد که برای پرداخت این مطالبات، حکم دادگستری را داریم. امسال نیز بعد از ۴ ماه کارکردن بدون حقوق، در شرکت را قفل و زنجیر کردند و گفتند مواد اولیه نداریم! دادگستری قزوین مواد اولیه آورد اما کار باز هم تعطیل است. کارفرما شروع به تولید نمی‌کند و می‌گوید این کارگران را نمی‌خواهم. برای ما عدم نیاز اعلام کرده است. نماینده کارگران با بیان اینکه نه حقوق می‌دهند نه بیمه را به موقع رد می‌کنند، ادامه داد: یک ماه است آواره‌ایم. یا جلوی استانداری هستیم یا مقابل فرمانداری البرز یا دفتر امام جمعه. او تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم فکری به حال کنتورسازی و کارگران مستاصل آن بکنند. 10 سال پیش که این واحد را به بخش خصوصی دادند، باید فکر امروز را می‌کردند که نکردند. حالا هم باید برای شروع تولید و ترمیم مدیریت این شرکت و همچنین پرداخت مطالبات انباشته کارگران فکری بکنند وگرنه «کنتورسازی» از دست می‌رود.

    

انتقاد وزیر رفاه از اجرا نشدن قانون استخدام معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرا نشدن قانون استخدام معلولان در برخی دستگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: سازمان بهزیستی هم اکنون پیگیر این موضوع است. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری ادامه داد: متاسفانه شاهد عدم اقبال برخی از سازمان‌ها برای استخدام معلولان در سازمان‌های دولتی هستیم که قرار شد سازمان بهزیستی در سطح کشور این موارد را رصد کند. شریعتمداری تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در حال پیگیری این موضوع است تا با اجرای آزمون در سازمان‌هایی که وابسته به دولت هستند شرایط را برای ورود معلولانی که توانایی انجام کار دارند تسهیل کند. 

    

مستمری همسر فوت شده پس از ازدواج مجدد قطع نمی‌شود

قائم مقام مدیرعامل تأمین اجتماعی گفت: براساس قوانین موجود خانمی که همسرش فوت شده است می‌تواند پس از ازدواج مجدد همچنان مستمری همسر فوت‌شده‌اش را دریافت کند. به گزارش مهر، محمدحسن زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مستمری خانمی که پس از فوت همسرش، ازدواج مجدد می‌کند، قطع می‌شود؟ گفت: براساس قوانین موجود این امکان هست که در صورت ازدواج مجدد حقوق همسر محروم خود را دریافت کند و از آن بهره‌مند شود. البته مستمری فرد فوت شده در بین بازماندگانش تقسیم می‌شود. زدا افزود: البته شاید ما از نظر کارشناسی نقدی به این موضوع داشته باشیم ولی به محض اینکه قانون اجرایی شود با کمال افتخار آن را اجرایی می‌کنیم.

    

مرگ یک کارگر ساختمانی در چالوس

یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ساختمان در حال ساخت در ورزشگاه شهرستان چالوس، جان خود را از دست داد. به گزارش ایلنا، این کارگر ۴۲ ساله روز پنجشنبه (۲۱ شهریور) در حال کار در قسمت پله‌های ورزشگاه بود که به دلیل سقوط از ارتفاع به شدت مجروح شد و در دم جان باخت.