افزایش ۳۳۲ درصدی کشفیات شیشه در ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تریاک، حشیش، مورفین و هروئین در صدر کشفیات هستند و افزایش ۳۳۲ درصدی در کشف ماده مخدر شیشه را داشته‌ایم. به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس لطفی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح سه شنبه 10دی ماه در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۷۱۳ تن انواع مواد مخدر در ایران کشفیات داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم. او افزود: ۸۰ درصد کشفیات مربوط به تریاک و ۹ درصد مربوط به حشیش است. ۸۶ درصد کشفیات مواد مخدر توسط ناجا صورت گرفته است و بعد از آن ۱۱ درصد را وزارت اطلاعات و بعد بسیج و گمرک انجام داده‌اند. اطفی ادامه داد: ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان از جمله اهداف ما بوده است که اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی بوده است. لطفی گفت: خبر خوب آن است که علاوه برافزایش میزان کشفیات، شاهد کاهش 83 درصدی آمار شهدا در این مسیر بودیم .

    

افتتاح مترو گلشهر با وجود مخالفت مدیریت شهری 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افتتاح مترو گلشهر و موضوعات ایمنی آن گفت: دولت مترو گلشهر را افتتاح کرد نه مدیریت شهری.

به گزارش خبرگزاری فارس محسن هاشمی درخصوص ایمنی مترو هشتگرد گفت: این پروژه از ابتدا جز پروژه‌های متروی تهران بود که با تأخیر ۲۵ ساله در حال انجام است. او افزود متاسفانه برخی از تجهیزات این خط کامل نشده است و متروی تهران قرار است به صورت آزمایشی از این خط بهره‌برداری کند. محسن هاشمی گفت: بخش مخابرات آن قرار است با ارتباط موبایلی حل بشود اما بخش سیگنالینگ آن باید هر چه سریعتر این مسئله را برطرف کند. او ادامه داد: این خط قرار است فعلا دو تا سه ساعت در روز بهره‌برداری شود تا مشکلات ناشی از کمبودها شناسایی و برطرف شود. پس از رفع این مشکلات بهره‌برداری از آن کامل خواهد شد و این یک موضوع طبیعی است که پروژه‌ها کم کم به افتتاح کامل می‌رسد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قرار شده است در این زمان هم از مسافران این خط پولی گرفته نشود. او تاکید کرد: برق و واگن و خط ریل این خط مشکلی ندارد و تنها بحث سیگنالینگ و مخابرات آن مشکل دارد. محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که فرق این افتتاح با افتتاح های دوره قالیباف چیست گفت: این را مدیریت شهری افتتاح نکرده و دولت افتتاح کرده است.

    

ساخت مرکز مدیریت بحران کشور در شهر آفتاب 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ساخت مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور تا 3 سال آینده در شهر آفتاب خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایلنا، اسماعیل نجار گفت: ساختمان مدیریت بحران کشور که قرار بود مرکز فرماندهی و مدیریت بحران کشور در آنجا مستقر شود با یک سری موانع روبرو شده است. او ادامه داد: زمینی که در ابتدا برای این منظور در نظر گرفته بودیم با مشکلاتی مواجه شده و از همین‌رو زمین را جابجا کردیم. متاسفانه برخی از دستگاه‌‌ها به دلیل اینکه نگاه کاملا غیرکارشناسی نسبت به این موضوع داشته و نگاه‌شان بیشتر بخشی است، مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد کرده‌اند.

نجار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز زمین مورد نیاز تملک شده و در حال دیوارکشی هستیم. نقشه مرکز فرماندهی و سازمان مدیریت بحران نهایی شده است. او ادامه داد: امیدواریم رفع موانع در بخش تامین اعتبارات داشته باشیم و بتوانیم کار را ادامه دهیم. اگر اعتبارات تامین شود و سازمان‌های دیگر کم‌لطفی نسبت به این موضوع نداشته باشند، امیدواریم تا حدود ۳ سال آینده این مرکز ایجاد شود.