«کارخانه سیمان شهرری» منشا بوی نامطبوع تهران نیست

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران، گزینه کارخانه سیمان شهرری را به‌عنوان منشأ بوی نامطبوع در تهران مردود دانست.  به گزارش ایلنا، انتشار بوی نامطبوع به‌اتفاق تکراری شهر  تهران تبدیل‌شده است. با حساب انتشار مجدد بو در روز گذشته تعداد روزهایی که تهرانی‌ها با استشمام بوی گندیده تخم‌مرغ روز خود را به شب رساندند از ۷ روز گذشت. همه شواهد بر روی شهرری متمرکز است، چراکه استاندار تهران متهم ردیف اول را به گوگرد موجود در سوخت مازوت کارخانه سیمان شهرری نسبت داد و مدیرکل منابع انسانی سازمان محیط‌زیست نیز شهرری را به‌عنوان یکی از منابع اصلی انتشار بو ذکر کرد، چراکه به گفته او انتشار بو ابتدا از شهرری آغاز و سپس در سطح شهر پخش می‌شود. محمد رستگاری در پاسخ به این سؤال که آیا مصرف سوخت مازوت در کارخانه سیمان ری متوقف‌شده است یا خیر می‌گوید: تاکنون ۴ بار کارشناسان سازمان برای بررسی تبدیل سوخت مازوت به گاز به کارخانه سیمان شهرری مراجعه کرده‌اند و تغییر سوخت مصرفی به گاز را تائید کرده‌اند. همچنین از مدیرعامل اداره گاز استان نیز رسماً استعلام کردم و با اطمینان اعلام کردند که سوخت کارخانه گاز است. او در پاسخ به این سؤال که اما بوی نامطبوع همچنان در شهر تهران منتشر می‌شود، گفت: سوخت کارخانه سیمان شهرری به‌عنوان یکی از احتمالات منشأ بوی نامطبوع مطرح و قرار شد که موردبررسی قرار گیرد و درنهایت مشخص شد؛ اکنون سوخت آن گاز است که این نشان می‌دهد گزینه اشتباهی مطرح‌شده بود.

    

پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده

دبیر شورای عالی بیمه سلامت گفت: هنوز در مورد تعرفه‌های پزشکی سال آینده تصمیمی گرفته نشده اما با توجه به رشد حدود ۱۵ درصدی اعتبارات حوزه سلامت در لایحه بودجه، احتمالاً رشد تعرفه‌های پزشکی نیز در همین حدود است.

به گزارش ایرنا، سجاد رضوی افزود: اولویت افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده بیشتر برافزایش تعرفه خدمات هتلینگ بیمارستانی، افزایش پوشش هزینه‌های دارو و جزء فنی خدمات بیمارستانی است به‌نحوی‌که میزان پوشش خدمات بیمارستانی کاهش پیدا نکند و فشار اقتصادی افزایش هزینه‌ها بر دوش مردم حداقلی باشد.

رضوی اضافه کرد: اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران و ۷۰ درصد هزینه خدمات سرپایی درمانی تحت پوشش بیمه است اما اگر بخواهیم همین سطح پوشش را با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی نگه‌داریم باید میزان رشد تعرفه خدمات بیمارستانی بیشتر از متوسط رشد کل تعرفه‌ها باشد.

    

افزایش بارش‌های سیل‌آسا در کشور

سرپرست‌مرکز اقلیم‌شناسی‌سازمان هواشناسی ضمن تشریح علت بارش‌های سیل‌آسا در خوزستان گفت: اقلیم کشور در آینده به سویی حرکت خواهد کرد که میانگین بارش‌ها کم اما بارش‌های سیل‌آسا بیشتر خواهد شد. به گزارش ایسنا،  ایمان باباییان اظهار کرد: علت بارش‌های سیل‌آسا در اواخر اسفند و ابتدای فروردین‌ماه «شکستگی جت قطبی» یا «رودبارها» بود. این جت‌ها در سطوح بالاتر از سطوح میانی جوی هستند و یکی از دلایلی که ابتدای سال بارش سنگینی در خوزستان داشتیم شکستگی رودبار قطبی بود. رودبار یا جت قطبی در نقطه‌ای رخ می‌دهد که بیشترین تغییرات دمایی را در سطوح بالایی جو داشته باشیم و در سطوح بالا بیشترین تغییرات دمایی نزدیک قطب است.

او با بیان اینکه این موضوع در بخش‌های جنوبی کشور ازجمله استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان مشهودتر خواهد بود، تصریح کرد: حتی طوفان‌های دریایی نیز در آینده بیشتر خواهد شد چون دمای اقیانوس آرام شمالی در حال گرم شدن است و این وضعیت سبب می‌شود که رطوبت بیشتری وارد جو شود.