رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

افزایش مصرف سوخت با اجرای سهمیه‌بندی بنزین 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اثر اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در میزان مصرف گفت: پیش‌ازاین مصرف روزانه بنزین در کشور 94میلیون لیتر بوده درصورتی‌که طی دو روز گذشته این مصرف افزایش داشته و به 105میلیون لیتر در روز رسیده است.  به گزارش ایلنا، سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: براساس مطالعات و گزارش‌ها، در برهه‌های پیشین، اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن تقریباً معادل 3 درصد -حدود 551 نفر- در کاهش تصادفات اثربخش بوده و این اثربخشی محدود به یک دوره زمانی «یک‌ساله» بوده و بعد از یک سال اثربخشی آن کمتر می‌شود، درواقع باید بگویم اثربخشی اجرای این طرح در کاهش تصادفات خیلی زیاد نیست و حدود 2 تا 3 درصد است.

    

آنفلوآنزا جان ۱۵ نفر را گرفت

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز موج اول آنفلوانزا در کشور گفت: متأسفانه ۱۵نفر تاکنون در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست ‌داده‌اند.  به گزارش فارس، محمدمهدی گویا، بیان کرد: طی سه هفته گذشته موج اول این بیماری در کشور با شدت زیاد فعال ‌شده است، اما شیوع این بیماری تنها مختص به کشور ما نیست و در تمام منطقه خاورمیانه و حتی برخی کشورهای اروپایی شاهد گسترش این بیماری هستیم. او با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا به دو نوع H۱N۱ و H۳N۲ تقسیم‌بندی می‌شوند، ادامه داد: در نوع اول تعداد مبتلایان بیشتر گزارش ‌شده است و این نوع ویروس به‌صورت شدیدتری بیماران را درگیر می‌کند. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، تهران، اصفهان، سمنان، مازندران و گلستان بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: این ویروس کماکان در کشور فعال است و ظرف اواخر هفته گذشته نیز گزارش‌ها درباره افزایش تعداد مبتلایان بیشتر بوده است. گویا در ادامه با اشاره به اینکه اغلب افراد فوت‌شده مبتلابه بیماری زمینه‌ای بوده‌اند یا اینکه سن آن‌ها بالای ۶۵ سال بوده است،‌ توضیح داد: استان‌های تهران و مازندران و آذربایجان شرقی بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. او خاطرنشان کرد: خوددرمانی ازجمله نکاتی است که نگرانی ما را در پی دارد و باعث تشدید این بیماری می‌شود، همچنین مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای این بیماران اثر چندانی ندارد. 

    

تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور تا روز چهارشنبه (۶آذر) گفت: از بعدازظهر این روز سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود. به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با بیان این‌که تا چهارشنبه (۶ آذرماه) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود اظهار کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود از تا اواسط پنج‌شنبه به‌تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور به‌ویژه تهران، اصفهان، کرج و اراک افزوده شود. به گفته ضیائیان از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف خواهیم داشت. همچنین طی روز پنج‌شنبه و جمعه (۷و۸ آذر) بارش در نیمه غرب کشور ادامه خواهد داشت. او در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اعلام کرد:‌ آسمان تهران امروز ۵ آذر کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه (۶آذر) صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱و حداکثر ۱۰درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.