سردار رحیمی خبر داد:

دستگیری عده‌ای از اخلالگران در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری شمار زیادی از اخلالگران نظم عمومی در اتفاقات اخیر در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد اخلال‌گر در اتفاقات اخیر تهران گفت:‌ تعدادی به بهانه‌های واهی در یکی دو روز اخیر دست به اقدامات اوباشگرانه و وحشیانه زده‌اند که این امر باعث ایجاد ضررها و خسارات زیادی به اموال مردم و اموال عمومی شده‌است. وی با بیان اینکه قطعا این‌ افراد جزو اشرار و جزو کسانی هستند که قانون برخورد قاطعی با آنان خواهد کرد، تصریح کرد: ناجا به عنوان مسئول امنیت مردم، جامعه و کشور وظیفه دارد که با این افراد برخورد کند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: نیروی انتظامی با تمام توان از امنیت کشور، مردم و جامعه محافظت خواهد کرد و اجازه هیچ‌گونه ناامنی را به اخلالگران نخواهد داد.

رحیمی درباره دستگیرشدگان نیز گفت: ما در دو روز گذشته جمع زیادی از این افراد را دستگیر کردیم و تعدادی دیگر را نیز به زودی به سراغشان خواهیم رفت. افرادی که شرارت و تخریب کرده و به اموال عمومی مردم ضربه زده و متواری شده بودند، به زودی دستگیر خواهند شد.

    

رئیس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

خسارات اعتراضات بنزینی پرداخت می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به دنبال اعتراضات صورت گرفته برای اصلاح قیمت بنزین و آسیب‌هایی که به همراه داشت، دستور ارزیابی خسارات را صادر کرده‌ایم که به زودی پرداخت می‌شود. به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی که در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش در نشستی خبری حضور داشت، در رابطه با جریان اخیر اعتراضی مربوط به اصلاح قیمت بنزین افزود: روز گذشته(۲۷ آبان) دستور بررسی سریع و دریافت اطلاعات را صادر کرده‌ایم که مشخص چه تعداد بانک و ساختمان دچار آسیب شده‌اند. وی افزود: بخشی از این خسارات مربوط به ساختمان بانک‌ها بوده یا پول‌های داخل آن که آتش گرفته است یا پول‌هایی که به سرقت رفته، اختصاص دارد که ارزیابی و پرداخت می‌شود، چراکه در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند. سلیمانی در مورد خودروهایی که در جریان اخیر آسیب دیدند نیز گفت فقط خودروهایی که در بیمه‌نامه آنها ذکر شده باشد، در این رابطه دریافتی بیمه خواهند داشت. همچنین ساختمان‌ها و اماکنی بیمه هستند، در صورت آسیب، خسارت دریافت خواهند کرد.

    

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ یک از تماس‌ها با آتش‌نشانی بدون پاسخ نمانده است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: هیچ یک از تماس‌های برقرار شده با سازمان آتش‌نشانی بدون پاسخ نمانده و در صورت نیاز نیرو به محل حادثه اعزام شده است. جلال ملکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره خسارت‌های وارده به سازمان آتش‌نشانی در حوادث چند روز گذشته در تهران گفت: خسارت‌های سنگینی به ما وارد نشده است و هیچ یک از خودروهای عملیاتی ما از چرخه خارج نشده است. وی ادامه داد: البته خسارت‌های جزئی به ما وارد شده است و شیشه‌های خودروها و آیینه‌های آن‌ها شکسته شده است همچنین چند نفر از نیروهای آتش‌نشانی نیز به دلیل پرتاب سنگ صدمه‌ دیده‌اند که خوشبختانه مصدومیت آنها خیلی شدید نبوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند که در زمان بروز آتش‌سوزی و حادثه هنگامی که به آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود آتش‌نشانی نیرو به محل حادثه اعزام نمی‌کند آیا چنین ادعاهایی صحت دارد؟، تصریح کرد: خیر، چنین چیزی صحت ندارد. در چند روز گذشته نیز هیچ تماسی مبنی بر اینکه بدون پاسخ مانده باشد و نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام نشده‌ باشند، نداشته‌ایم.