دیروز خبر آمد که مشابه آنچه در سال ۹۱ برای برخی نمایندگان مجلس پیش آمده بود، باز هم رخ داده و سارقان به منزل مسکونی یک نماینده مجلس در تهران دستبرد زده‎اند.

سایت تابناک نوشت که «گویا این بار دزد‌ها بی‌گدار به آب نزده بودند، بلکه به کوه طلا دستبرد زده‌اند. خبر اولیه این بود که «این نماینده مردم؟! مبلغ ۴۰۰میلیون وجه نقد و ۲۰۰هزار دلار را در منزلش نگهداری می‌کرده که اکنون طعمه‌ سارقین شده است»؛ هرچند بعد‌ها خبر اصلاح شد، از این بابت که رقم بیشتری از آنچه ذکر شده بوده است! که این مسأله خود جای سؤال است!»

ایلنا به نقل از یک منبع آگاه افزوده است: «مبلغ ربوده شده از خانه یکی از نماینده‌های مجلس ۲۰۰ هزار دلار نبوده، بلکه ۲۵۰ هزار یورو بوده است. این منبع مطلع نماینده مال باخته را یکی از نمایندگان حوزه انتحابیه استان آذربایجان غربی معرفی کرده بود.» این سایت همچنین خبر داده که نماینده مذکور «ت. ک» نام دارد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.

محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا، این خبر را تایید کرد و گفت: سرقت از خانه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی بوده است و طبق اعلام این نماینده به پلیس ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری دلار به سرقت رفته است که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است.

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر وجود این حجم زیاد از پول در خانه این نماینده گفت:‌ دو تا سه میلیارد تومان پول در حد فروش یک آپارتمان ۱۵۰ متری در منطقه دو یا سه تهران است.

در حالی که این خبر با واکنش‌های بسیار در فضای مجازی و سوالاتی از این دست که «چرا باید چنین رقم سرمایه‌ای در خانه یک نماینده مجلس نگهداری شود؟!» مواجه بود، محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس با انتشار توئیتی به آن واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. 

وی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «‌متاسفانه شایعه سرقت از منزل یک نماینده، موج جدید تخریب و قضاوت علیه مجلس را برانگیخته است، این در حالی است که بر اساس اعلان مقامات مسئول این شایعه از اساس دروغ است. گویا ماشین تخریب نهاد مردمسالاری لحظه‌ای توقف ندارد.»