گروه حوادث: مرد جوان با شیوه جدید و فریبکارانه‌ای در فضای مجازی طعمه‌های زن را برای پرستار خانگی فرزندش استخدام می‌کرد .

این مرد در یک سناریوی از قبل طراحی شده اقدام به سرقت کیف و وسایل زنان پرستار می‌کرد. چندی قبل زن جوانی که در کار پرستار خانگی فعالیت داشت به دنبال کار بود که در یک سایت معروف با یک آگهی درخواست کار روبرو شد که مرد جوانی برای پسرش یک پرستار درخواست کرده بود.

زن جویای کار با توجه به اینکه مرد فریبکار از طریق یک شرکت خدماتی درخواست کارش را اعلام کرده بود به این درخواست کار اعتماد کرد و با مرد جوان تماس گرفت. مرد فریبکار ادعا کرد که راننده کامیون است و چون مدت زیادی در تهران نیست و بخاطر جدایی از همسرش، تصمیم گرفته در زمان نبودنش یک پرستار از پسر 3 ساله‌اش مراقبت کند. زن جوان با اعتماد به حرف‌های مرد جوان از شهرهای شمالی کشور به تهران آمد و به محل قرار با مرد جوان رفت و در این صحنه مرد ادعا کرد پسرش در بیمارستان امام خمینی‌(ره) بستری است و پس از ترخیص شدن می‌توانند به خانه 70 متری‌اش در مرکز تهران بروند.

در ادامه زن جوان سوار بر خودروی مرد فریبکار به جلوی در بیمارستان رفت و زمانی‌که از خودرو پیاده شد مرد جوان که علی نام دارد یک کارت پرستار در اختیار او قرار داد و ادعا کرد که این کارت پرستار قبلی فرزندش است که داخل بیمارستان حضور دارد. مرد جوان در این صحنه با توجه به اعتمادسازی که کرده بود از زن جوان خواست پولی در اختیارش قرار دهد تا با پرستار قبلی تسویه کند و سپس با چرب‌زبانی ادعا کرد همه وسایل و کیف زن جوان را به داخل بیمارستان می‌آورد. زن جوان که به حرف‌های این مرد اعتماد کرده بود 200 هزار تومان در اختیار وی قرار داد و همه کیف و وسایلش را داخل خودرو گذاشت تا مرد جوان آنها را به داخل بیمارستان بیاورد. پرستار خانگی وقتی به داخل بیمارستان رفت هر چه به دنبال پسر کوچولو گشت بی‌فایده بود و وقتی به اطلاعات بیمارستان مراجعه کرد مشخص شد هیچ بچه‌ای با مشخصات مرد جوان در بیمارستان بستری نیست.

صحنه مرموزی بود زن جوان از بیمارستان خارج شد تا به دنبال مرد جوان برود اما هیچ اثری از این مرد نبود و همین کافی بود تا راز سرقت فریبکارانه مرد جوان فاش شود.

تحقیقات پلیسی

با اعلام این خبر به ماموران کلانتری 137 نصر، تیم ویژه‌ای برای ردیابی مرد جوان وارد عمل شدند و در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد که زنان زیادی به بهانه استخدام پرستار خانگی طعمه این مرد فریبکار شده‌اند.

تجسس‌های پلیسی برای دستگیری مرد فریبکار ادامه داشت و ماموران با توجه به آگهی‌هایی که این مرد در فضای مجازی برای استخدام پرستار خانگی منتشر کرده بود اقدامات اطلاعاتی و پلیسی را در دستور کار خود قرار دادند.

تیم تجسس کلانتری 137 نصر در کاوش‌های پلیسی پی‌بردند که مرد فریبکار در شهرهای مختلفی از کشور پرستارها را هدف سرقت‌های فریبکارانه‌اش قرار داده و آنها را به تهران کشانده است. ماموران با توجه به سرنخ‌های به دست آمده از تجسس پلیسی خیلی زود مخفیگاه متهم درمنطقه رباط کریم ردزنی شد و ماموران پس از چند روز تحت‌نظر قرار دادن متهم روز سه شنبه 9 بهمن ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه علی را در خانه‌اش دستگیر کردند اما در بازرسی از مخفیگاه متهم هیچ یک از وسایل سرقتی به دست نیامد. علی ابتدا اصرار بربیگناهی داشت اما وقتی در برابر طعمه‌هایش قرار گرفت به ناچار پرده از سرقت‌های فریبکارانه‌اش برداشت. این سارق حرفه‌ای ادعا کرد بخاطر بی‌پولی این نقشه را طراحی کرده است و طعمه‌هایش را از طریق آگهی دادن در سایت‌ شیپور و استفاده از فضای مجازی شناسایی کرده است.

گفت‌وگو با سارق فریبکار

علی 35 ساله که برای اولین بار دست به تبهکاری زده تنها نگرانی‌اش فرزندانش است و ادعا می‌کند بخاطر بی‌پولی و بدهکاری دست به این کار زده است.

   سابقه‌داری؟

نه، اولین بار است که دستگیر شدم.

   ازدواج کردی؟

بله، 2 فرزند 3 و 6 ساله دارم.

   شغل؟

مسافرکش.

   در گذشته کار دیگری هم انجام دادی؟

نه، از همان ابتدا مسافرکشی می‌کردم.

   الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

کلاهبرداری.

   شیوه و شگرد؟

از طریق فضای مجازی درخواست آگهی برای پرستار فرزندم دادم و بعد از شناسایی طعمه‌هایم آنها را به بهانه اینکه فرزندم داخل بیمارستان است به جلوی در بیمارستان می‌بردم و سپس مدارک سرقتی طعمه‌ قبلی را در اختیارش قرار می‌دادم و ادعا می‌کردم به داخل بیمارستان بروند و مدارک آنها را تحویل دهند و خودشان مسئولیت فرزندم را به عهده بگیرند که پس از رفتن آنها، کیف و وسایل‌شان را سرقت می‌کردم.

   پول‌ها را چطور از آنها می‌گرفتی؟

به بهانه اینکه می‌خواهم با پرستار قبلی تسویه حساب کنم از آنها پول می‌گرفتم و سپس با گرفتن کارت بانکی‌شان ادعا می‌کردم پول را به حسابشان واریز می‌کنم که در این مرحله به بهانه اینکه کیف و وسایلشان را خودم به داخل بیمارستان می‌آورم از آنها می‌خواستم به وسایلشان دست نزنند.

   آنقدر راحت به تو پول می‌دادند؟

بله، چون خیلی زود به من اعتماد کرده بودند.

   چند نفر را هدف قرار دادی؟

30 نفر.

چرا این کارها را می‌کردی؟

بخاطر بی‌پولی که پشیمانم.

   چرا گریه می‌کنی؟

نگران بچه‌هایم هستم.

   فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

بله.

   چرا این کار را کردی؟

به پول نیاز داشتم و به هرکسی هم می‌گفتم پول قرض نمی‌داد.

   چقدر پول به دست آوردی؟

نزدیک به 10 میلیون تومان.

   همه پول‌ها را هزینه زندگی‌ات کردی؟

نه، بدهکار بودم و بخشی از بدهکاری‌ام را پرداخت کردم.

   چقدر بدهکار هستی؟

16 میلیون تومان.

   ارزشش را داشت؟

نه، ولی مجبور بودم.

   چطور این نقشه به ذهنت رسید؟

نمی‌دانم.

   شیوه جدیدی برای کلاهبرداری پیدا کردی؟

وقتی بی‌پول باشی هر فکری به ذهنت می‌رسد تا بتوانی خودت را نجات دهی.

   کی دستگیر شدی؟

6 روز قبل داخل خانه بودم که دستگیر شدم.

   فرزندانت صحنه دستگیری‌ات را دیدند؟

نه، جلوی در بودم که دستگیر شدم.

   اعتیاد داری؟

نه، سیگار هم نمی‌کشم.

   حرف آخر؟

پشیمانم.

بنا به این گزارش، این متهم که طعمه‌های زیادی را در سراسر کشور هدف سرقت‌های فریبکارانه‌اش قرار داده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران کلانتری 137 نصر قرار دارد.