جذب حداقل ۸۰۰   معلول در آزمون استخدامی‌کشور

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه امسال حداقل ۸۰۰ معلول در آزمون استخدامی کشور جذب می‌شوند، گفت: اگر بخشی از سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان با افراد واجد شرایط پر نشود، سهیمه مذکور از بین نمی‌رود تا مجددا افراد در سال‌های بعد جذب شوند.

محمدرضا شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت اشتغال معلولان گفت: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان سهمیه ۳ درصدی اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است، تا این موضوع در حوزه‌هایی که اشتغال مناسب‌تری برای معلولان فراهم است، اجرایی شود. از جمله در وزارت آموزش و پرورش که الان ۵۴۳ ردیف شغلی در آموزش و پرورش موجود است که این افراد می توانند در آنها اشغال به کار داشته باشند. شهبازی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که معلولان با آن رو به رو هستند اشتغال است، این مشکل به ویژه در میان نابینایان بیشتر وجود دارد، چرا که اغلب این افراد، تحصیل کرده هستند و به همین دلیل اشتغال آنها در شرایط موجود دشوارتر است.

    

موانع فرهنگی مانع دسترسی زنان به خدمات بهداشتی می‌شود

مدیر گروه مطالعات زنان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با بیان اینکه در جامعه‌شناختی جنسیت ثابت شده برخی زنان تغییرات مرتبط با سلامت خود را جدی نمی‌گیرند، گفت: موانع فرهنگی موجود در برخی نقاط جغرافیایی کشور موجب شده تا زنان زمانی متقاضی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی باشند که دچار بیماری شده باشند، در این زمان عملا فرآیند پیشگیری از بیماری بی‌نتیجه باقی مانده و سطحی از بیماری‌های مزمن در مناطق حاشیه‌ای فراتر می‌رود. به گزار اعتمادآنلاین لیلا فلاحتی گفت: برای متمرکز کردن توجه زنان به موضوع سلامت‌ باید آگاهی زنان را ارتقا داد. به طور کلی برای بررسی میزان توجه زنان بر سلامت‌شان، نیازمند نوعی مطالعه روندی هستیم. او افزود: به طور مثال بیماری‌های دوران بارداری و مسائل زایمان از بحران‌های حوزه سلامت زنان در سطح جهان به شمار می‌رود. اگرچه ایران در برخی سیاست‌های کلی نتوانسته‌ است موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورد، اما در زمینه بهداشت باروری دسترسی‌های بسیار خوبی فراهم کرده‌ایم.