«پلاستیک» در  صدر  زباله‌های تهرانی‌ها  قرار دارد

رئیس کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، طرح جامع پسماند تهران اردیبهشت ماه سال آینده توسط شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد. به گزارش اعتمادآنلاین سیدآرش حسینی میلانی مورد آخرین وضعیت تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران گفت: یکی از تاکیدات شورای پنجم، تغییر نحوه مدیریت پسماند شهر تهران و به‌روزرسانی آن براساس اصول کارشناسی و آخرین متدهای علمی و بین‌المللی است چراکه روند کنونی مدیریت پسماند شهر تهران با توجه به شرایط اقتصادی، نه ممکن و نه پایدار است. او ادامه داد: در این راستا، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند برای داشتن یک چشم‌انداز در دستورکار قرار گرفت و فاز مطالعاتی این کار با تعیین مشاور، از سال گذشته آغاز شد. حسینی‌میلانی افزود: پایش پیشین پسماند شهر تهران نشان می‌داد که بیشترین حجم و ترکیب زباله‌ها مربوط به گروه پلاستیک‌ها بوده است. نتایج جدید درباره ترکیب پسماند هم‌اکنون توسط مشاور در حال بررسی و آنالیز است که پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد. شورا تاکید دارد تهیه و تدوین طرح‌های اصلاحی مدیریت پسماند و عملیاتی شدن آن در زمان‌بندی مناسب انجام شود.

    

«خانه» برای زنان باید امن شود

 دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده گفت: خشونت خانگی باید کنترل و کاهش یابد.  شهناز سجادی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اینکه گفته می‌شود قوانین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت با دیگر قوانین موجود مشابهت دارد، گفت: معتقدم اصلا اینطور نیست و قوانینی که در لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت آمده است، مشابه قانون فعلی نیست در حال حاضر اگر مردی زنی را مورد ضرب و شتم قرار دهد فقط دیه را می‌پردازد، در حالی که در این لایحه مرد هم موظف به پرداخت دیه است و همچنین مجازات زندان برای آنها نیز در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: آنچه که مسلم است در تمامی جوامع رفتارهایی علیه زنان و کودکان وجود دارد که رفتارهای موجهی نیستند و باعث آزار بخشی از جمعیت کشور می‌شوند و این تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود و در کشورهای پیشرفته که سابقه طولانی در حقوق زنان دارند نیز این موضوعات مشاهده می‌شود.

    

ورود 5000 دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل و نقل شهری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 5000 دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل‌ونقل پاک شهر خبر داد. محسن پورسید آقایی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت توسعه دوچرخه در شهر تهران با اعلام این خبر که تا آخر سال 5000 دستگاه دوچرخه دنده‌ای به ناوگان حمل ونقل پاک شهر اضافه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر دوچرخه‌های بی‌دود موجود در سطح شهر دنده‌ای نیستند و در مسیرهای سربالایی دچار مشکلاتی می‌شوند اما با آمدن این دوچرخه‌های دنده‌ای مشکل حل می‌شود. او با بیان این‌که توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخه‌سواران گفت:‌ در حال حاضر در همه پارک‌های ترافیک، آموزش دوچرخه‌سواری و آموزش علائم به متقاضیان ارائه می‌شود و این در حالی است که استقبال بانوان از آموزش‌های دوچرخه‌سواری بیشتر بوده است. او با بیان این‌که توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار دارد در مورد لزوم آموزش دوچرخه‌سواران گفت:‌ در حال حاضر در همه پارک‌های ترافیک، آموزش دوچرخه‌سواری و آموزش علائم به متقاضیان ارائه می‌شود و این در حالی است که استقبال بانوان از آموزش‌های دوچرخه‌سواری بیشتر بوده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت بیمه دوچرخه‌سواران نیز با بیان این‌که دوچرخه‌سوارانی که از دوچرخه‌های اشتراکی شهرداری استفاده می‌کنند بیمه هستند گفت: مبلغی از ودیعه آنها صرف بیمه این افراد می‌شود، اما دقت داشته باشید که شهروندانی که از دوچرخه‌های شخصی استفاده می‌کنند تحت پوشش بیمه نیستند.