نابودی پارک چیتگر سرعت گرفته است

عضو شورای شهر تهران نسبت به سرعت گرفتن نابودی پارک چیتگر و لزوم حفظ این پارک جنگلی تذکر داد. به گزارش ایلنا، مجید فراهانی، با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر گفت: پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار مساحت بزرگترین بوستان جنگلی استان تهران و در آغاز مسیر وزش باد از سمت غرب شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود. فراهانی افزود: نیمی از درختان پارک جنگلی را درختانی با گونه‌های سوزنی برگ و نیم دیگر را نیز گونه‌های متعدد درختان پهن برگ تشکیل می‌دهند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این بوستان مدت هاست از مشکلات مهم و متعددی رنج می برد، اظهار کرد: از سال ۸۸ هر ساله درختان آن در حال تحلیل و خشک شدن بوده است و با این روند دور نیست که به‌زودی صرفاً خاطره‌ای از درختان آن باقی بماند.

    

پراید سال آینده قطعا پلاک نمی‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پراید در سال آینده قطعا پلاک نمی شود و پلیس با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. سردار سیدکمال هادیان‌فر اظهار داشت: با خودروسازان صحبت کردیم و نظرات خود را به آنها ارائه دادیم. خودروسازان تمایل دارند به جای پراید خودروی جدید و ایمن تری را به مشتریان ارائه دهند. رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: البته خودروها نسبت به گذشته ایمن تر شده اند ولی کافی نیست و باید خودروسازان به هشدارهای پلیس اهمیت دهند.

    

سهم زنان از مدیریت شهر تهران ۱۹ درصد است

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم زنان از مدیریت شهر تهران ۱۹درصد است، اعلام کرد: این سهم به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. به گزارش مهر، سید حسن رسولی در بررسی لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی درباره پیشنهادی مبنی بر اینکه پست‌های مدیریت سطوح عالی از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یابد، اظهار کرد: این پیشنهاد در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بررسی شد اما مورد موافقت قرار نگرفت. وی ادامه داد: یک نیروی جوان اگر به صورت طبیعی و از طریق آزمون سراسری جذب سازمان شود، مسیر ارتقای شغلی خود را متناسب با سطح‌های تعریف شده در این لایحه طی خواهد کرد.