مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر 16 گرم‌خانه (محل تجمع کارتن‌خواب‌ها) در پایتخت با ظرفیت بالای 50 هزار نفر فعال است.

سید نجم الدین محمدی اظهار داشت: در حال حاضر 16 گرم‌خانه (محل تجمع کارتن‌خواب‌ها) در شهر تهران فعال است که مهم‌ترین و شلوغ‌ترین گرم‌خانه‌ها در مناطق جنوبی پایتخت قرار دارد.

وی زمان پذیرش کارتن‌خواب‌ها را از 8 شب تا 6 صبح اعلام کرد و افزود: شهرداری مجوز نگهداری این افراد در طول شبانه ‌روز را ندارد و در هیچ قانونی نیامده که شهرداری می‌تواند از فردی نگهداری کند زیرا تخصص آن در شهرداری وجود ندارد که امیدواریم با اجرای طرح جدید معضلات سابق برطرف شوند. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: برای ارائه خدمات به کارتن‌خواب‌ها‌، در سال گذشته اتوبوس‌های سیار پیش‌بینی کردیم که در سال گذشته حدود 50 اتوبوس برای اسکان معتادان کارتن خواب اختصاص داده شد بود و علاوه بر این اتوبوس‌ها، حدود 30 گشت ویژه خدمات اجتماعی در مناطق گشت‌زنی کردند که پس از جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب ، آن‌ها را به گرم‌خانه یا اتوبوس‌های سیار منتقل کردند که امسال هم چنین برنامه‌هایی در دستور کار داریم. به گفته محمدی، فرمانداری تهران طرح جمع‌آوری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها را امسال در دستور کار دارد و شهرداری تهران نیز در زمینه اسکان و تجهیزات امکانات لازم با فرمانداری تهران همکاری می‌کند.