گروه حوادث: پلیس آگاهی تهران در چهارمین طرح شناسایی و دستگیری سارقان و قاچاقچیان کالا و ارز موفق به زمین‌گیر کردن 145 سارق حرفه ای شدند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت گفت: با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و مأموران پلیس پایتخت ۱۴۵ نفر از سارقان حرفه‌ای، به نام و سابقه‌دار و سارقان بانکی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به فعالیت این دسته از سارقان در قالب ۳۴ باند اشاره و تصریح کرد: ۱۲ باند از دزدان ، سارق به عنف بوده و زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند؛ ۳۴ نفر در قالب ۹ باند با چهار اسلحه اقدام به سرقت از  خانه ها کرده و مقادیر زیادی دلار و سکه را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که ۸ نفر از سارقان نیز در قالب دو باند به کلاهبرداری می‌پرداختند، به شناسایی و دستگیری چندین باند قاچاق کالا پرداخت و گفت: با شناسایی این باندهای قاچاق و کشف ده‌ها انبار آنها،‌در مجموع ۲۳ میلیارد اموال قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در خصوص طلافروشی شادی در شهر تهران که اقدام به کلاهبرداری از ۴ هزار و۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، اعلام کرد: این طلافروشی از ۱۸-۱۹ سال پیش در شرق تهران با دریافت وجه از مردم و سرمایه‌گذاری توسط آنها فعالیت می‌کرد و ماهیانه به سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد سود می‌داد.

وی افزود: صاحب طلافروشی که با همسر و فرزندانش در این کار فعالیت داشت، نتوانست به سرمایه‌گذارانش پرداختی داشته باشد و بعد از گذشت چهار پنج روز از عدم پرداخت سود ماهیانه، مغازه را ترک و متواری شد که با تلاش کارآگاهان خوبی در شیراز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص متهم سکه ثامن اعلام کرد: متهم سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور بیش از یک سال پیش کارش را آغاز کرد و سال ۹۷ به تهران آمد.

وی تصریح کرد:‌ این فرد بعد از خریداری دو باب مغازه در تهران به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت ۳۰ هزار نفر از طریق اینترنت با وی همکاری کرده و ماهیانه سود می‌گرفتند، که این فرد نیز بعد از کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) از کشور خارج شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: قبل از شروع پرونده، این فرد از کشور متواری شد؛ بعدا ز شکایت، پلیس فتا وارد پرونده شد و با هماهنگی با پلیس اینترپل رد وی در یکی از کشورها زده‌ایم؛ ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این متهم توقیف شده است.