ابراز تمایل اردوغان برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

به گزارش سی‌ان‌ان ترک رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در بازگشت از سفر خود به ژاپن و چین در یک نشست خبری در آنکارا گفت: «در جریان دیدارم با ترامپ موضوع ایران به میان نیامد، اما در دیدار با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن، او از من درخواست همکاری برای میانجیگری بین ایران و آمریکا کرد و من هم موافقت کردم. او به من گفت: برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا آیا می‌توانیم با هم همکاری کنیم؟ من هم پاسخ دادم چرا که نه. من می‌توانم هم با حسن روحانی و هم با آیت‌الله خامنه‌ای در این باره دیدار داشته باشم. اگر می‌خواهید دیدار مشترک داشته باشیم برای آن هم حاضرم.»

    

تکذیب تهدیدآمیز

روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر اطلاعات را مبنی بر اینکه «اگر مقام معظم رهبری این اجازه را صادر کنند مذاکره میان ایران و آمریکا انجام خواهد شد» به شدت تکذیب و اعلام کرد: «وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند اینگونه موارد را که باعث تشویش اذهان عمومی و دستاویز تبلیغاتی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه می‌شود از مراجع قانونی پیگیری کند.»

    

عذر خواهی کیهان از وزارت اطلاعات

روزنامه کیهان در متن کوتاهی که تحت‌عنوان «تصحیح و پوزش» منتشر کرد، نوشت: چندی قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان که در آن به خطر نفوذی‌ها پرداخته شده بود، ضمن هشدار به همه مراکز و کانون‌ها درباره حضور نفوذی‌ها و مراقبت از اطلاعات نظام، ‌اشتباها به نفوذ در وزارت اطلاعات ‌اشاره شده بود که با ابراز تاسف به خاطر بروز این خطا، از کارکنان وزارت محترم اطلاعات که نام سربازان گمنام امام زمان(عج) برازنده آنان است، پوزش می‌خواهیم.

    

یک مقام سپاه: 

همه باید از مامور حادثه پارک دفاع کنند

سرتیپ پاسدار یدالله جوانی، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جمع کارکنان پلیس یزد گفت: معدود افرادی که در سطح جامعه دست به ناهنجاری می‌زنند، هدفمند عمل می‌کنند و هدف آنها دام پهن کردن برای مأموران، فیلمبرداری و مظلوم‌نمایی است که به حول و قوه الهی دست آنها برای ملت رو شده است وی در خصوص اتفاق رخ داده برای مأموران پلیس در یک پارک در تهران گفت: نباید ماموری که به وظیفه‌اش عمل می‌کند مورد بی‌توجهی قرار گیرد و حقش ضایع شود؛ بلکه همه باید از آن مأمور دفاع کنند. 

    

ظریف:

هیچ ملکی و حساب بانکی در خارج از کشور   ندارم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای اختصاصی که از طریق ایمیل با نیویورک تایمز انجام داد، در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه وی عنوان کرد: همه می‌دانند که نه من و نه خانواده‌ام هیچ ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً در خارج ایران هیچ حساب بانکی ندارم. ایران تمام جان من و تنها تعهدم به ایران است. پس من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.

    

الویری:

کاندیداها قلع و قمع شوند، لیست نمی‌دهیم

مرتضی الویری، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خبرآنلاین گفت: اگر به هر دلیلی مسیر حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات آینده بسته و به عبارتی قلع و قمع کاندیداها شروع شود و ما به مقطعی برسیم که ببینیم از طریق صندوق رای حتی کوچکترین قدمی نمی‌توانیم برای اصلاحات برداریم به طور طبیعی سرفصل جدیدی باز خواهد شد که ممکن است هیچ لیستی ارائه ندهیم، دلیل آن هم این است که نمی‌توانیم لیستی را به جامعه معرفی کنیم که در آینده توان دفاع از آن را نداریم؛ در این شرایط است که بگوییم ما لیستی نخواهیم داد.