نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره تصویب کلیات طرح زیست شبانه در شورای شهر تهران گفت: هر روز شاهد یک نوع حرکت از ناحیه مدیران داخل کشور و شبکه‌های نفوذ هستیم، یک روز سند 2030 مطرح می‌شود و بنیاد خانوادگی و تربیت زندگی را بر اساس سبک زندگی غرب تنظیم می‌کند و ارزش‌های انقلاب را تحت الشعاع قرار می‌دهد و یک روز هم طرح زیست شبانه مطرح می‌شود، یعنی ترتیب دادن برنامه‌هایی که مردم به وسیله آنها از معنویت شب محروم بمانند.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفتگو با تسنیم افزود: در نظام ارزشی اسلام و انقلاب این وجود دارد که شب را به استراحت بپردازیم تا قبل از سحر برای مناجات با خدا و شب زنده‌داری که اینقدر مورد تأکید خداوند در قرآن کریم است، آماده شویم. در حقیقت نیمه شب و سحر موتور محرّک انسان در طول روز است. حالا شما تصور کنید مومنان به جای پرداختن به این مسائل ارزشی با افرادی نشست و برخاست کنند که انسان را از معنویت و ارزش‌های اخلاقی دور می‌کند، این مسأله برای جامعه اسلامی یک خطر جدّی است، درست است که با این طرح درصدد از بین بردن شب مردگی هستند، اما باید بگویم که ما معتقد به شب زنده‌داری هستیم آن هم شب زنده‌داری که خداوند و اهل بیت (ع) ما را به آن دعوت کرده است.

 ظلم بزرگ به خانواده و جریان انقلاب 

وی گفت: این طرح از جنبه‌ای دیگر نیز قابل بررسی است، ممکن است در خانواده‌ای آشفتگی ایجاد شود و حالا پدر، مادر یا فرزندان به خاطر آن مسئله از خانه خارج شوند و در آن اوقات شب به خیابان‌ها و نقاط مختلف شهر بروند و خدایی نکرده به دام باندهای فساد بیافتند. به همین دلیل طرح «زیست شبانه» می‌تواند عامل اصلی فساد در جامعه باشد، باید در جهت تقویت بنیه خانواده‌ها تلاش کرد نه در جهت فروپاشی خانواده‌ها.

حجت‌الاسلام سالک افزود: اینکه این طرح در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان اجرا شده دلیل نمی‌شود ما هم آن را در جمهوری اسلامی اجرا کنیم، ما مقلّد غرب نیستیم که بیایم هر کاری آنها انجام می‌دهند ما نیز دنباله آن را بگیریم، این الگوگیری از غرب توسط انسان‌های بیمار انجام می‌شود. این طرح مقدمه‌ای دیگر برای حرکت در مسیر زندگی غربی و ظلمی بزرگ به خانواده و جریان انقلاب است.