راهپیمایی روز جهانی قدس هم‌زمان در سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از راهپیمایان برگزار شد. به گزارش ایلنا، مردم روزه‌دار ایران اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری شده است، بار دیگر در سراسر کشور پیام همدلی خود با ملت مظلوم فلسطین را به جهانیان مخابره کردند. شعار راهپیمایی روز جهانی قدس امسال که در ایران اسلامی و سایر کشورها برگزار شد، «روز جهانی قدس؛ شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» بود.

معامله قرن به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد

رئیس‌جمهور با حضور در راهپیمایی روز قدس و با تاکید بر اینکه توطئه‌های استکبار و متجاوزین علیه قدس شریف و فلسطین به نتیجه نخواهد رسید، گفت: تردید نداریم که پیروزی نهایی از آن حق و فلسطین خواهد بود و سرزمین فلسطین مامنی برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی که همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت، با  اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.

 رئیس‌جمهور با  بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه‌ های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را  پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی  معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین‌المللی  از آن حمایت نکرد. روحانی تاکید کرد: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعا به نتیجه نخواهد رسید.  رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که به خیابان‌ها آمده و علیه  استکبار و صهیونیست‌ها شعار می‌دهند و ملت فلسطین نیز ۷۱ سال است که در برابر استکبار و صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند.

سیاست‌های اسرائیل محکوم به شکست است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سیاست‌های اسرائیل در همه ابعاد محکوم به شکست است و روند زوال این رژیم غاصب آغاز شده که نشانه‌های آن آشکار است.

سردار فدوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح معامله قرن گفت: سیاست‌های اسرائیل در همه ابعاد محکوم به شکست است و روند زوال این رژیم غاصب آغاز شده که نشانه‌های آن آشکار است. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در حالی این رژیم طرح معامله قرن را مطرح می‌کند که حتی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد و اختلافات داخلی آنها به جایی رسیده که مجبور به انحلال پارلمان و برگزاری دوباره انتخابات هستند که این امر برای اولین بار در تاریخ پیدایش این رژیم رخ داده است حالا چنین رژیمی می‌خواهد معامله قرن را انجام دهد درحالیکه از درون دارد فرومی‌پاشد.

جریان مقاومت قوی‌تر شده است

رئیس مجلس با محکوم کردن اقدامات خصمانه اسرائیل، گفت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه موجب قوت جویان مقاومت می‌شود.

علی لاریجانی در میان خیل عظیم راهپیمایان روز قدس، با محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی باری دیگر مظلومیت مردم فلسطین را یادآور شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی، گفت: در این سال های اخیر همیشه حضور مردم ما در راهپیمایی روز قدس یک پشتیبان جدی برای مردم فلسطین بوده است و از این جهت امری است که در یاد مردم فلسطین خواهد ماند. رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که چرا در این سال‌ها اسرائیل ضعیف‌تر و جریان مقاومت قوی‌تر شده است؟ بیان کرد: جریان‌هایی که طرح‌های صلح را دنبال می‌کردند به نتیجه نرسیدند و هرچه آن‌ها روی این مسائل اصرار بیشتری می‌کردند نتیجه کمتری می‌گرفتند، حضور آمریکایی‌ها در منطقه که برای سرکوب مسلمانان طراحی شده موجب شد جریان مقاومت قوی‌تر شود.

باید پمپاژ یاس را در جامعه خنثی کنیم

استاندار تهران گفت: ما باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که این پمپاژ یاس که در جامعه تزریق کرده‌اند را خنثی کنیم. دشمن به روحیه آگاه مسلمانان ما پی برده است بنابراین هدف این استکبار پمپاژ یاس و ناامیدی است. نوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اهمیت روز قدس گفت: روز قدس یکی از یادگارهای امام راحل است و در راستای وحدت مسلمانان جهان علیه اسراییل این غده سرطانی که در منطقه وجود دارد، صورت می‌گیرد. هرچه آشوب و خلق و خوی استکباری در جهان وجود دارد ناشی از وجود رژیم صهیونسیتی است. حضور مردم ما در این روز نشان می‌دهد این مردم هوشیار و آگاه هستتد و از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

راه پیروزی فلسطین سازش و گفت‌وگو نیست

رئیس سازمان بسیج گفت: مردم منطقه فرهنگ مقاومت را باور کردند و مردم قدس و فلسطین دریافتند که راه پیروزی آنها سازش و گفت‌وگو نیست. سردار غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در مورد اقدام رذیلانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان در منطقه به عنوان معامله قرن، گفت:‌ این بحثی که پیش آمده یک بحث از پیش شکست‌ خورده است.

ملت‌های منطقه آینده فلسطین را رقم می‌زنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در طول نیم قرن یا یک قرن گذشته قبل از پیروزی انقلاب در وران دفاع مقدس و در طول سه دهه پیش ما شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌ها و مدیریت جنگ روانی علیه ملت ایران بودیم به نظر می‌رسد پایان این نقشه‌ها و تاثیرگذاری در منطقه نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: کشورهایی که منطقه را در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته‌اند امروز نمی‌توانند کوچکترین تصمیمی اتخاذ کنند بلکه این ملت‌های منطقه هستند که آینده فلسطین را رقم می‌زنند به دلیل این راهپیمایی و حضور پرشور، ملت ایران در کنار ملت فلسطین بوده و خواهد بود.

وی درباره جنگ روانی آمریکا علیه ملت ادامه داد: بحث نقشه‌ها و برنامه‌های سیاستمداران و دستگاه‌های امنیتی آمریکا علیه ملت ایران و جبهه مقاومت بحث جدیدی نیست. در طول نیم قرن یا یک قرن گذشته قبل از پیروزی انقلاب در وران دفاع مقدس و در طول سه دهه پیش ما شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌ها و مدیریت جنگ روانی علیه ملت ایران بودیم به نظر می‌رسد پایان این نقشه‌ها و تاثیرگذاری در منطقه نزدیک شده است.

ملت ایران نقشه خائنانه دشمنان را می‌دانند

معاون اول قوه قضائیه درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و ما با شیطان مذاکره نمی‌کنیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میلیونی مردم در این مراسم گفت: مردم انقلابی ایران موقعیت‌شناس و زمان‌شناس هستند و همواره در مراحل مهم در صحنه حضور داشتند. وی دامه داد: امروز که مجدداً نظام سلطه با ترفند جدیدی به نام معامله قرن می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از این مخمصه نجات دهد و در حاشیه امنیت قرار دهد، ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند که نقشه خائنانه آنها را می‌دانند و از آرمان‌های فلسطین حمایت می‌کنند.

کفن‌پوشی دانشجویان دانشگاه تهران

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با پوشیدن کفن در میان راهپیمایان حاضر شدند و شعار«لن نسمح بصفقه القرن» سر دادند

کمک به سیل‌زدگان در حاشیه راهپیمایی

در حاشیه این راهپیمایی با استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت کمک‌های نقدی دریافت ‌شد. شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و خائنین منطقه به ویژه  مزدوران تکفیری و داعش و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس است.

مراسم روز جهانی قدس امسال در بیش از ۹۵۰ نقطه در سراسر کشور و در مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد. بیش از۴۰۰۰خبرنگار که ۲۵۰ نفر از آنها خارجی بودند این مراسم را پوشش دادند.  در پایان راهپیمایی امسال، قطعنامه پایانی قرائت شد.