بدحجابی در قم یک مسئله سیاسی است

آیت‌الله مکارم شیرازی در نخستین شب از لیالی قدر در مدرسه امام موسی کاظم (ع) قم با بیان اینکه شرایط فعلی جامعه حساس است، بدحجابی را یکی از مشکلات مهم دانست و گفت: بدحجابی در قم یک مسئله سیاسی ضد نظام است که دشمنان با رواج آن قصد متزلزل کردن پایه‌های نظام را دارند و مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند. این مرجع تقلید افزود: مبارزه با بی حجابی و بدحجابی راه‌هایی دارد که نیازی به درگیری نیست و بهانه هم نباید به دست دشمنان داد.

    

واکنش مجلس به حاشیه اخیر تلویزیون

علی لاریجانی در جلسه علنی صبح دیروز مجلس گفت: «صدا و سیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.» علیرضا سلیمی، نماینده محلات نیز در تذکری گفت: «صدا و سیما افرادی را دعوت کند که عاقل و دوراندیش باشند و مصالح ملی را رعایت کنند. گاهی ادبیات مجریان کوچه و بازاری است و گاهی مسائل اختلاف‌انگیز مذهبی از آنتن زنده پخش می‌کنند که به مصلحت نیست.» این واکنش‌ها مربوط به مداحی است که چند روز پیش از شبکه پنج تلویزیون پخش و در آن به خلفای اهل سنت اهانت شد.

    

اکثریت مجلس بعدی را اصولگرایان خواهند داشت

حسن غفوری‌فرد، نماینده سابق مجلس در مورد انتخابات مجلس در اسفند 98 گفت: قتی آقای احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد، سخنرانی های عجیب و غریب داشت و اتفاقاتی افتاد که همگی قابل بیان نیستند، ولی مردم به ایشان رای دادند یا اینکه چه کسی فکر می‌کرد ۳۰ نماینده تهران و شورای شهر همه از اصلاح‌طلبان باشند و آقای حداد عادل که رئیس مجلس بود در تهران رأی نیاورد؛ بنابراین ما مردم دقیقه ۹۰ هستیم. با این حال شم سیاسی من می‌گوید این بار شانس اصولگراها در مجلس بیشتر خواهد بود و اکثریت قاطع مجلس را اصولگرایان خواهند داشت. در شورای شهر تهران نیز اکثریت اصولگرا خواهند بود.

    

عارف باز هم کاندیدای ریاست مجلس شد

طبق رأی‌گیری‌ای که در جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس فراکسیون امید کاندیدای ریاست مجلس شد. در این جلسه محمدرضا عارف تنها کاندیدای این فراکسیون برای انتخاب رئیس مجلس بود. همچنین در این جلسه مسعود پزشکیان و علی مطهری به ترتیب به عنوان کاندیدای نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.  

    

وزیر خارجه عراق: 

آماده میانجی‌گری هستیم

محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه عراق با اشاره به تبعات خطرناک گسترش تنش در منطقه گفت که کشورش آماده میانجیگری میان ایران و آمریکا در صورت خواست یک طرف و قبول طرف دیگر است. وی در پاسخ به این سوال که موضع بغداد در خصوص پیشنهاد میانجیگری میان ایران و آمریکا چیست، گفت: عراق در شرایط کنونی و تحت مدیریت عادل عبدالمهدی نخست وزیر شاهد افزایش امنیت و ثبات و نیز گشایش در سیاست خارجی و در نتیجه تقویت روابط با همسایگان، کشورهای اروپایی و نیز آمریکاست و همین امر جایگاه لازم را برای میانجیگری به ما می‌دهد.

    

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا:

برای هر وضعیتی آماده هستیم

 سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه علنی صبح دیروز مجلس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول گفت: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح‌آمیز، ثبات‌بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. وی با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.