آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را بررسی می‌کنیم

به گزارش رویترز، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بناست تعیین کنند که آیا ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از میزانی که در توافق هسته‌ای تعیین شده بالاتر رفته است یا نه. این خبر را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ایران خبر عبور ذخایر اورانیوم از مرز ۳۰۰ کیلوگرم را تایید کرد. یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ما از گزارش رسانه‌ها درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده آگاهی داریم. بازرسان ما در حال بررسی در صحنه هستند و به محض بررسی میزان اورانیوم غنی شده، به آژانس گزارش خواهند داد.»

    

سفر صالحی به مسکو

رئیس سازمان انرژی اتمی در رأس هیاتی برای دیدار با مقامات این کشور به مسکو سفر کرده است. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی قرار است در این سفر با مقامات هسته‌ای و سیاسی روسیه دیدار کند. همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صالحی را در این سفر همراهی می‌کند.

    

وعده‌های اروپا وقت‌کشی است

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وعده اروپایی‌ها برای اجرای «اینستکس» را اقدامی برای وقت‌کُشی به نفع آمریکا خواند و بر ضرورت ادامه روند کاهش تعهدات برجامی ایران تاکید کرد. وی به مهر گفت: طی یک قرن گذشته اروپایی‌ها همواره دستشان زیر ساطور آمریکا بوده و در راستای تأمین منافع ایالات متحده اقدام می‌کردند. پس از خروج آمریکا از برجام، اروپا هیچ تلاشی برای اجرای این معاهده بین‌المللی نکرد و تنها با زمان‌کُشی، ایران را پایبند برجام کرد.

    

استیضاح در پی انتصاب

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تعداد امضاهای استیضاح شریعتمداری، وزیر کار با حدود 50 امضا در حال افزایش است،  به فارس گفت: کار محمد شریعتمداری وزیر تعاون بر اساس قانون تبصره یک ماده 17 سازمان تامین اجتماعی و حضور رئیس جدید در صندوق بازنشستگی باتوجه به عدم احراز شرایط غیرقانونی است و این غیرقانونی بودن به غیرقانونی بودن تمامی امضاها و انتصابات صورت گرفته از سوی وی هم باز می‌گردد. وی با تاکید بر اینکه مجلس رضایتی از روند اقدامات و کارهای شریعتمداری در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ندارد، افزود: در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستیم که این اقدام غیر قانونی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را دنبال کنیم و شریعتمداری هم باید پاسخگوی نمایندگان باشد. 

    

سوال از وزیر علوم کلید خورد

به گزارش تسنیم، طرح سؤال از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری از سوی جمعی از نمایندگان مجلس تهیه و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است. عدم‌ توجه به آموزش‌های کاربردی مرتبط با نیاز‌های راهبردی کشور به ‌ویژه در حوزه علوم انسانی، عدم شفافیت مالی در تفاهم‌نامه لایروبی تالاب انزلی میان وزارت علوم، سازمان مدیریت و محیط زیست، اضافه‌کردن پیش‌وند‌هایی به رشته‌های کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، نقشه‌برداری، برق و شهرسازی و ترافیک که موجب عدم استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها شده و بی‌توجهی به اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور از جمله محور‌های این سؤال است.

    

بازدید نمایندگان مجلس از محل سرنگونی پهپاد آمریکایی

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی از سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به جزیره ابوموسی به منظور بازدید از منطقه سرنگونی هواپیمای ایرباس در سالگرد آن خبر داد و گفت: قرار است، نمایندگان مجلس ضمن این بازدید، بازدیدی نیز از محل سرنگونی پهپاد آمریکایی‌ها توسط نیروی هوافضای سپاه که چندی پیش انجام شد، داشته باشند و در این بازدید فرمانده منطقه دریایی ابوموسی و نیز فردی که دستور شلیک به سمت پهپاد آمریکایی‌ها را داده، توضیحاتی به نمایندگان درباره چگونگی وقوع آن ارائه دهد.