مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار:

استاندارد رفع آزار و خشونت در جهان کار تدوین می‌شود

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه تدوین استاندارد برای رفع آزار و خشونت در جهان کار در دستور کار کنفرانس بین‌المللی کار قرار دارد، هیات سه‌جانبه کشورمان پیشنهادات خود را برای تدوین استانداردها به کمیته استانداردگذاری ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌حسین شهریور با اعلام اینکه نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان کشورمان در قالب هیات سه‌جانبه در کنفرانس بین‌المللی کار حضور فعال دارند، گفت: یکصد و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار تا روز جمعه ۳۱ خرداد در محل سازمان ملل متحد در ژنو ادامه دارد. وی با بیان اینکه در این کنفرانس ۷۵۰۰ نفر از نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از سراسر جهان مشارکت دارند، افزود: این کنفرانس به دلیل تقارن با یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین‌المللی کار از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوعات مهمی در دستور کار این کنفرانس قرار دارد، از مشارکت پررنگ هیات سه‌جانبه کشورمان در بررسی موضوعات خبر داد و گفت: به مناسبت سده سازمان، سندی موسوم به اعلامیه سده به تصویب خواهد رسید که کار بررسی آن در کمیته جامع کنفرانس در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه تدوین استاندارد برای رفع آزار و خشونت در جهان کار در دستور کار این کنفرانس قرار دارد هیات سه‌جانبه کشورمان پیشنهادهای خود را برای تدوین استانداردها به کمیته استانداردگذاری ارائه کرد. 

شهریور با بیان اینکه کمیته اجرای استانداردهای کنفرانس که به «دادگاه کار» شهرت دارد و در سطح بین‌المللی با ساختار سه‌جانبه تشکیل می‌شود، چگونگی اجرای کنوانسیون‌های الحاقی کشورها را در دست بررسی دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورمان در اجرای کنوانسیون‌های الحاقی اهتمام کامل داشته، هیچ پرونده‌ای در این کمیته ندارد. 

    

تعلیق مرکز کاریابی متخلف به دلیل توهین به یکی از اقوام کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعلیق مرکز کاریابی متخلف به دلیل توهین به قوم بزرگ لر خبر داد. محمد شریعتمداری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: رنگین کمان اقوام مذاهب وادیان از زیبایی‌های ایران است که هر از چندگاهی با تیشه جهل یا عناد زخم می‌پذیرد اما باز خود را ترمیم و شیرازه مستحکم میهن می‌ماند. کاریابی متخلفی که با توهین به قوم بزرگ لر اقدام به انتشار آگهی استخدام با توضیحات «لر نباشد»!! کرده بود، تعلیق شد.

    

مرگ دو کارگر معدن در دامغان

فرماندار دامغان از مرگ دو نفر در حادثه روز پنجشنبه معدنی در طزره دامغان خبر داد و گفت: با تلاش تیم‌های امدادی مصدومان حادثه به دامغان اعزام شدند. علی‌اصغر مجد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این حادثه حوالی ظهر روز پنجشنبه در یکی از معادن چهارگانه طزره در شهرستان دامغان به وقوع پیوسته است. وی با بیان اینکه فرو غلتیدن یکی از سنگ‌های معدن عامل حادثه بوده افزود: در اثر حادثه سه نفر از کارگران پیمانکار معدن البرز شرقی دچار سانحه و مصدومیت شدید می‌شوند. فرماندار دامغان از اعزام تیم‌های امدادی و تیم درمانی به این معدن خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی مصدومان حادثه را به بهداری اعزام و از آنجا با نظر پزشک به بیمارستان ولایت دامغان اعزام می‌شوند. مجد اضافه کرد: متأسفانه به‌رغم تلاش پزشکان و کادر درمانی دو نفر از کارگران مصدوم در بیمارستان جان می‌بازند. وی از وضعیت رو به بهبود سومین کارگر مصدوم این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه آقایان محمد مؤمن و علی‌اکبر عجم اکرمی از کارگران معدن البرز شرقی جان باخته و حسین لالایی دیگر مصدوم حادثه نیز در بیمارستان ولایت بستری که وضعیت عمومی وی رو به بهبودی است. فرماندار دامغان به از سرگیری فعالیت این معدن اشاره و تصریح کرد: بعد از حادثه با انتقال مصدومان و عادی‌سازی شرایط در حال حاضر این معدن فعالیت خود را از سر گرفته است.