ترامپ:

فعلا درباره ایران صبوری می‌کنم

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر ایران با اقدامات خود تنش را افزایش دهد با مشکلات زیادی مواجه می‌شود من دوست ندارم چنین اتفاقی رخ دهد و بنابراین فعلا درباره ایران صبوری و مدارا می‌کنم.

    

آماده‌باش شب حمله‌ای هستیم

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با بیان اینکه توان بازدارندگی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دشمن را مستاصل کرده، گفت: ما آماده‌باش شب حمله‌ای هستیم و دشمن به دقت رصد می‌شود ولی رصدهای اطلاعاتی ما جنگ را نشان نمی‌دهند. وی با اشاره به لفاظی‌های رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ترامپ را رها کنیم مانورهای معمول خود را انجام دهد.

    

توافق پوتین و ترامپ بر سر ایران

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری  آمریکا درباره لزوم استفاده از راه‌حل دیپلماتیک در مسئله تنش میان واشنگتن و تهران توافق کردند. 

    

وعده ترامپ به ماکرون درباره ایران

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس۲۴، منابع آگاه خبر دادند که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در دیدار با امانوئل ماکرون به وی وعده داده که در ازای همراهی مطلق با سیاست‌های آمریکا در مورد ایران به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهد گشت.

    

شیخ عیسی قاسم:

ایران در حال فداکاری برای جهان اسلام است

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در نشست بررسی مسائل بحرین که دیروز در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: با قدرتی که جمهوری اسلامی ایران دارد و با وجود رهبری عالم و مقتدر در رأس این کشور، هیچ نگرانی بابت مرزها و امنیت ایران وجود نخواهد داشت و دغدغه امروز جمهوری اسلامی تنها برای کشور خود نیست و دغدغه جهان اسلام را دارد. ایران برای پیروزی جهان اسلام و مقابله با زورگویی آمریکا در حال فداکاری است و هزینه این فداکاری را می‌دهد.

    

واکنش پزشکیان به شکست‌های پی در پی امیدی‌ها 

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس از دست دادن کمیسیون‌های مهم مجلس توسط فراکسیون امید را طبیعی دانست و به ایسنا گفت: بسیاری از افراد بر اساس استقبال جامعه و جو موجود بر آن موضع و جبهه می‌گیرند؛ درباره لیست امید نیز تعداد مشخصی از افراد در این لیست ماندند و خیلی‌ها با روند جامعه به سمتی رفتند که بتوانند رأی جذب کنند.

    

حداد عادل:

بعضی برای رضای خدا کاندیدا نشوند 

غلامعلی حدادعادل در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند به خاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند که این تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود؛ خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

    

چرا حکم زندان عرب سرخی اجرا نشد؟

صبح دیروز فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه ‌توییتری خود نوشت که عازم زندان است. ساعاتی بعد اما خبری مبنی بر اجرایی نشدن حکم زندان وی منتشر شد. گفته می‌شود این حکم به دلیل تماس اجرای احکام با دادستانی و توافق این دو نهاد قضایی فعلا اجرا نمی‌شود. طبق اعلام یکی از اعضای خانواده این فعال سیاسی، محکومیت یک ساله او به فعالیت‌های عرب سرخی در جریان انتخابات 88 ارتباطی نداشته و به جلسات تفسیر قرآنی باز می‌گردد که اخیرا در منزل وی، برگزار می‌شد.