تکذیب نفوذ یک زن در وزارت  نفت

به گزارش ایرنا در پی انتشار خبری در برخی از رسانه‌ها به نقل از دو تن از نمایندگان شورای اسلامی مبنی بر نفوذ در وزارت نفت به واسطه ارتباطات یک خانم با تعدادی از مدیران وزارت نفت با هدف اخلال و تصمیم‌سازی در جهت خواسته‌های دشمن، یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور گفت: محتوای پرونده‌های امنیتی صرفاً در اختیار مراجع ذی‌صلاح امنیتی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مراجع دیگری فاقد اعتبار است.

    

پلیس کار دست وزیر داد

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به ایسنا گفت: بعد از انتشار فیلمی از برخورد پلیس با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران امروز ۳۰ نماینده در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار توضیح در این باره شدند. همچنین سوالی از وزیر کشور درباره علت برخورد خشن نیروی انتظامی با دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران به جریان افتاد. وی تاکید کرد: کشور ما در حال حاضر نیاز به همبستگی و یکپارچگی اجتماعی دارد و این گونه رفتارها تعادل مورد نیاز در جامعه را از بین می‌برد.

    

ترامپ:

اختیار حمله بدون مجوز کنگره را  دارم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه هیل، وابسته به کنگره آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا او باور دارد بدون تائید کنگره می‌تواند دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند، تصریح کرد: «بله، چنین اختیاری دارم. اما کنگره به ‌طور مرتب در جریان آنچه انجام می‌دهیم، قرار می‌گیرد و من فکر می‌کنم که آنها قدردان این موضوع هستند. من واقعاً مایل هستم آنها را در جریان بگذارم اما به لحاظ قانونی الزامی ندارم.» اظهارات ترامپ در حالی است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید ترامپ برای جنگ علیه ایران به مجوز کنگره نیاز دارد.

    

ایران در نهایت مجبور می‌شود به میز مذاکره بازگردد

به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، جاناتان کوهن، سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد: فشارهای ما در جنبه‌های مختلف علیه ایران در حدی است که در نهایت این کشور مجبور می‌شود به میز مذاکره بازگردد.  کوهن در ادامه مدعی شد: من به ۱۵ عضو شورای امنیت اعلام کردم که شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حملات ماه می و ژوئن به نفتکش‌ها در آبهای منطقه خاورمیانه نقش داشته است. کشورهای جهان باید به این رفتار ایران واکنش نشان دهند و آن را غیر قانونی اعلام و با آن مقابله کنند.

    

احمدی‌نژاد را در آب نمک خوابانده‌اند

علی مطهری در گفتگویی با انصاف نیوز گفت: بخشی از دستگاه‌های نظارتی با احمدی‌نژاد در بررسی عملکرد او و حتی پرونده‌های قضایی او دچار رودربایستی هستند. فکر می‌کنم از آن جسارت و صراحت آقای احمدی‌نژاد مقداری هراس دارند. یک علت دیگر هم می‌تواند این باشد که احساس می‌کنند شاید یک روزی به ایشان برای حذف رقیب نیاز داشته باشند و بخواهند از ایشان استفاده کنند. لذا نمی‌خواهند که به ‌اصطلاح کاملا تخریب شود. برای همین او را بین زمین و آسمان نگه ‌داشته‌اند و یا به قول عامیانه در آب‌نمک خوابانده‌اند که اگر یک روزی لازم شد ایشان را وارد عرصه کنند.

    

مجلس به تعطیلات تابستانی رفت

عبدالرضا مصری، نایب رئیس دوم مجلس گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به مدت دو هفته برگزار نخواهد شد. مصری پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی دیروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه علنی بعدی مجلس ۲۳ تیرماه خواهد بود. بر این اساس طبق اعلام مجلس جلسات نمایندگان یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و یک هفته برای تعطیلات تابستانی تعطیل است.