ادعای معاون وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «توبیاس الوود»، معاون وزیر دفاع انگلیس در مورد حضور ایران در وقایع دریای عمان مدعی شد: من ناراحتی ایران از این تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام را درک می‌کنم. اما هرگز این ناراحتی اجازه حمله به کشتی‌ها در دریای عمان و خلیج فارس را به آنها نمی‌دهد و توجیهی برای این اقدامات نیست. ما به ایران این پیام را ابلاغ می‌کنیم که برای حفاظت از منافع خود هیچ تردیدی نخواهیم کرد و کاملا برای حفاظت از منافع خود جدی هستیم.

    

تجمع مقابل سفارت ایران در لندن

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن روز گذشته در پیامی توئیتری خبر داد: علیرغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، چند نفر با مسدود کردن مسیر، دیروز و دیشب را جلوی سفارت سپری کردند. امروز علاوه بر افراد، رسانه‌ها برای تهیه گزارش جلوی سفارت اجتماع کرده‌اند. کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد.

    

دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات

به گزارش فارس، «صالح العاروری»، نائب ‌رئیس دفتر سیاسی حماس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی این جنبش، «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حماس و «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران دیدار کردند. بر اساس گزارش وب‌سایت حماس، در این دیدار راه‌های مقابله با تهدیدات آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بویژه در رابطه با مسأله فلسطین بررسی شد. 

    

آیا ژاپن به اینستکس می‌پیوندد؟

تاکشی اوسوگا، سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن تمایلی برای پیوستن به سازوکار اینستکس جهت تسریع انجام مبادله اقتصادی بین دو کشور را دارد، به ایسنا گفت: تصور من این است که اینستکس به مرحله‌ نهایی نرسیده و بنابراین نمی‌توانم در مورد آن نظر بدهم. وی در پاسخ به اینکه اگر این سازوکار نهایی شود آیا در آن زمان ژاپن تمایلی به آن خواهد داشت، اظهار کرد: این یک سوال براساس فرضیه است و من در حال حاضر نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظری بکنم.

    

تاریخ اولین جلسه محاکمه نجفی

با پایان یافتن تحقیقات در دادسرای جنایی تهران از محمد علی نجفی، کیفرخواست وی صادر و به دادگاه کیفری استان ارسال شد. به گزارش تسنیم اولین جلسه محاکمه محمد علی نجفی به اتهام قتل عمد همسر خود میترا استاد، دهم تیرماه در دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی کشکولی برگزار خواهد شد. قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی، رئیس شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران، درباره علنی یا غیرعلنی بودن جلسه محاکمه اظهارنظر نکرده است.

    

یک صندلی دیگر از دست اصلاح‌طلبان رفت

محمد مهدی زاهدی در اجلاسیه چهارم مجلس دهم رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد و محمود نگهبان سلامی و قاسم احمدی لاشکی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. پیش از این محمدرضا عارف رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود. او روز گذشته نامزد ریاست این کمیسیون نشد. 

    

865 تقاضای سوال از وزرا

غلامرضا اسداللهی، معاونت نظارت مجلس گزارشی از اقدامات نظارتی نمایندگان در اجلاسیه سوم دوره دهم را قرائت کرد که طبق این گزارش ۸۶۵ تقاضای سوال از وزیران دولت در این اجلاسیه به هیئت رئیسه داده شده که بیشترین سوال مربوط به وزیر نیرو با ۱۰۹ فقره است.