دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: ما در داخل، مشکلات تولید داریم اما مشکل بزرگ‌تر توزیع صحیح و علمی تولیدات ملی کشور است. دولت در این مورد کارآمدی ندارد و باید این کارآمدی را در مدیریت اقتصاد کشور که در آن اختیارات ویژه و مطلقه دارد، نشان بدهد و بیش از این سرمایه اجتماعی خود را به حراج نگذارد.

به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه افزود: دولت تا کی می‌خواهد سیاست‌های ارزی غلط و ناکارآمد خود را ادامه دهد و آشفته بازار ارز استمرار یابد؟

وی با بیان اینکه ما وارد «ترسالی» شدیم و انشاالله دو دهه خشکسالی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: اهتمام به روستاها به ویژه در حوزه اشتغال باید مهم‌ترین هدف گذاری دولت باشد. سال ۹۸ سال پر محصولی خواهد بود و اگر دولت از این فرصت استفاده کند می‌تواند کشور را در آستانه یک رشد اقتصادی قرار دهد.

بادامچیان با اشاره به گرانی‌ها و نگرانی‌های مردم از افزایش قیمت کالاها، تاکید کرد: قیمت ۷۰% کالاها تغییر پیدا کرده است. گزارش بانک مرکزی از تورم در مرز هشدار است. اقدامات دولت در توزیع، نباید کشور را وارد چالش‌ها و چاله‌های پرخطر کند. با یک مدیریت جهادی می‌توان مشکل رفاه را واقعاً حل کرد.

وی افزود: دولت باید اعلام کند چه کسانی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند ولی هیچ کالایی وارد کشور نکرده‌اند و خبری از ورود ارز آنها به داخل هم نیست. باید تکلیف کسانی که در نظام اقتصادی اخلال می‌کنند، توسط دولت مشخص شود. در این زمینه دولت و دستگاه قضائی می‌تواند پاسخ روشنی برای مردم داشته باشند.

مذاکره با اروپا؛ چاه ویل

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نباید دولت در چاله مذاکرات بی‌حاصل با اروپا بیفتد، گفت: این چاله نیست، چاه ویل دیپلماسی غربزده بی‌حساب و کتاب مبتنی بر اعتماد به طرف‌هایی است که قابل اعتماد نیستند. وی افزود: یکی از وظایف دیپلمات‌های ما افشای توافقات پشت پرده اروپا و آمریکا و قرار دادن آن در معرض افکار عمومی است.

بادامچیان نگاه راهبردی به شرق در وزارت خارجه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: وزارت خارجه باید پایه‌های یک ارتباط راهبردی با شرق را روز به روز مستحکم کند و با کشورهایی که تعاملی توأم با مودت با ایران دارند، روابط خود را گسترش دهد.