یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید که باید بدون اتکا به بودجه با نقدینگی ۱۶۰۰ میلیارد تومانی که در دست مردم است، اشتغال ایجاد کنیم. عبدالرضا مصری هشدار داد که اشتغال با تسهیلات و اعداد و ارقام دولتی و بودجه درست‌شدنی نیست.

وی که در برنامه دوشنبه شب «تیتر امشب» شبکه خبر سیما، حضور یافته بود، با اشاره به ظهور روزانه انواع سلاطین اقتصادی در کشور افزود: این سلطان‌ها همه سود را در واردات دیده‌اند و پولشان را آنجا برده‌اند و واردات یعنی سفته‌بازی و اگر ما در تولید مشکل داریم بر آن است که سود‌ده نیست. اگر تولید سودده شود نقدینگی را خود به خود جذب می‌کند.

وی افزود: ما راه را گم کرده‌ایم و تا به مسیر درست برنگردیم و تا تولیدکننده نتواند نفس بکشد نمی‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم. الان هم واردات ممنوع شده چون ارزی نیست. در این شرایط فراهم کردن مواد اولیه هم برای تولیدکننده مشکل شده است، الان تولید کننده مواد اولیه‌اش را از کجا تامین کند؟

علاالدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال و سیاست‌گذاری وزارت کار نیز که دیگر میهمان این برنامه بود نیز با اشاره به برنامه‌های اشتغال سال ۹۸ گفت: ثبات کلان اقتصاد، مدیریت واردات کالا، استفاده از ظرفیت اعتباری مالیات و معافیت‌های مالیاتی و مدیریت هزینه نیروی کار ازجمله مواردی‌ست که در این برنامه دیده شده است.

ازوجی با بیان اینکه مالیات به نوعی برای واحد اقتصادی هزینه است، افزود: مالیات را از مالیات بر تولید به مالیات بر مصرف باید برد و بخش خدماتی را هم باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار کرد تا زمینه ایجاد اشتغال در این بخش نیز تقویت شود.