رئیسی:

نه مذاکره، نه تسلیم فقط مقاومت

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: آنچه امروز با آن مواجهیم، شیطنت‌ها، فتنه‌ها و جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی است که دشمن به راه انداخته و در مقابل این اقدامات خصمانه، آنچه موجب پیروزی ملت بزرگ ایران خواهد شد، نه مذاکره، نه تسلیم و نه پیام‌های نادرستی است که متضمن هر گونه عقب‌نشینی یا استقبال از مذاکره با متجاوزان به حقوق مردم باشد. بلکه پیروزی ما صرفاً در گرو آموزه‌های والایی است که آموخته‌ایم و آن چیزی نیست جز ایستادگی، مقاومت، اتکا به خدا، اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و اعتقاد عمیق به شعار راهبری «ما می‌توانیم.»

    

واکنش وزارت خارجه  به حادثه در بندر فجیره

به گزارش ایرنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه 22 اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران‌کننده و تاسف‌بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد. وی با اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.

    

11 خرداد، سومین جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی

حجت کرمانی، وکیل پرونده محمدرضا خاتمی، به ایرنا گفت: جلسه سوم رسیدگی به اتهامات محمد رضا خاتمی در خصوص اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با سایت «رودرو» درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، روز یازدهم خردادماه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می‌شود. وی افزود: وکیل پرونده محمدرضا خاتمی اظهار داشت: امیدوارم که جلسه رسیدگی با شرایط جلسه قبل در آرامش برگزار شود و دفاعیات ما در رد اتهام نشر اکاذیب کامل و مفصل است که به همراه اسناد و مدارک به دادگاه محترم ارائه می‌شود.

    

پیشنهاد گفتگوی توئیتری میان ترامپ و روحانی!

عباس عبدی در اعتماد نوشت: «برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفت‌وگوی رو در رو در اتاق‌های بسته نیست، توییتر بهترین وسیله است. در حال حاضر نیز عملا این نحوه گفت‌وگو وجود دارد ولی سازمان‌نیافته و غیرمعین است. می‌توان قرار گذاشت که هر یک از دو طرف در ساعت معینی از روز نظرات خود را در قالب یک رشته توییت منتشر کند و طرف دیگر نیز فردا یا پس‌فردای آن در همان ساعت با رشته توییت خود پاسخ دهد و اگر هم خواست نظرات جدیدی را طرح کند. این نوع گفت‌وگو می‌تواند جدید و نوآورانه باشد و مورد استقبال جهانی نیز خواهد بود. همه ‌چیزها شفاف و روشن و مستند بیان می‌شود.

    

مخالفت وزیر خارجه هلند  با شروط تازه ایران

وزیر امور خارجه هلند در جمع خبرنگاران در بروکسل ضمن تاکید بر اهمیت مذاکره درباره وضعیت برجام اظهار کرد: «مذاکره اهمیت بسیاری داد. ایران شرط‌های مضاعفی مطرح کرده که «عاقلانه» نیست.» وی افزود: مهم است که ایران به توافق پایبند باشد. ما اقداماتی را برای ادامه مذاکرات شروع کرده‌ایم.

    

حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد؛

رأی به میانه‌روها  در انتخابات آتی

رمضانعلی سبحانی‌فر، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: در انتخابات مجلس بعدی مردم گرایش به افراد معتدل و میانه‌رو و البته کارآمد و سلامت نشان خواهند داد، چراکه مردم از دو گروه تندروی‌ها زده شده‌اند و هر دو را امتحان کرده‌اند. مردم در هر شرایطی  تندروی‌ها را قبول ندارند و اقبال به سمت افراد تندرو نشان نمی‌دهند لذا به سمتی گرایش پیدا می‌کنند که بر مدار اعتدال حرکت کند. وی در پاسخ به اینکه جریان اعتدال چقدر توانسته است خود را معرفی کند اظهار کرد: به جای آنکه این جریان خودش را معرفی کند مردم آن‌ها را رصد می‌کنند و به آنها اقبال نشان می‌دهند.