رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

بلند شدن هر ندای اختلاف‌افکن کار دشمن است

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دشمن با تمام وجود سعی می‌کند با نقشه‌های شیطانی این اتحاد را از بین ببرد. ما روحانیون که تریبون و فرصت داریم رسالت‌مان این است که اهمیت این اتحاد را یادآور شویم. هر حلقومی که ندای اختلاف از آن بلند می‌شود کار شیطان و دشمن است. اتحاد نقش بزرگی در حل مسائل کشور دارد. در مناطق سیل‌زده آنچه دیده‌ام همین بود. مردم یکپارچه و متحد پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده بودند. وجود شریفشان مورد احترام است با آنکه ناراضی بودند و هستند اما در موضوع رهبری همه نظرشان یکی بود.

    

بادامچیان:

با افزایش نرخ‌ها فتنه 98 را زمینه‌سازی می‌کنند

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه، گفت: دست‌های نفوذی تلاش می‌کنند با افزایش نرخ‌ کالاها فتنه 98 را زمینه‌سازی کنند. دولت به جای افزایش قیمت کالاها و خدمات، اشتباه خود را در لغو سهمیه‌بندی بنزین اصلاح و ضمن کاهش معقول مصرف انرژی از قاچاق آن جلوگیری و یارانه‌ها را به سوی اقشار متوسط به پایین هدفمند کند. تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی، ضعف و ناتوانی دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مردم را روحانیت و نیروهای انقلاب بدهند؟

    

کواکبیان:

چرا وزارت کشور مجوز تجمع نمی‌دهد؟

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی دیروز مجلس گفت: چرا وزارت کشور مکانی برای تجمع آرام صنفی معلمان و کارگران تدارک نمی‌بیند و مجوزی قانونی برای تجمع آنها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی فراهم نمی‌کند. این درخواست را دارم که اگر کارگری یا معلمی در مقابل مجلس دستگیر شده است آزاد شود.

    

مجلس عصبانی از شرط‌بندی‌ها

محمد حسن‌نژاد، نماینده مرند و جلفا از ارائه طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان با 18 امضا به هیأت رئیسه مجلس خبر داد. وی به مهر گفت: اقدامات خلاف اخلاق و قانون در ورزش از جمله شرط‌بندی‌ها نشان از مغایرت ۱۸۰ درجه‌ای وضع موجود با رسالت وزارت ورزش و جوانان دارد. بررسی اتفاقات به خصوص در استادیوم‌های فوتبال نشانگر این نتیجه تلخ است که این ورزش صرفاً باعث بداخلاقی، فشار روحی و تفرقه قومی شده و وحدت ملی را مخدوش کرده است. از سوی دیگر بررسی بودجه‌ها نشان می‌دهد که حیف و میل در یک باشگاه برابر با بودجه ورزش بسیاری از استان‌های کشور است.

    

 احمدی‌نژاد سوخت

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یازدهم به ایلنا گفت: به نظر من احمدی‌نژاد سوخت، هم اعتبار سیاسی و هم اعتماد مدیریتی‌اش سوخت. او دچار توهمی است که فکر می‌کند منهای خط امام و انقلاب و رهبری و شهدا صاحب رأی است. اینکه کسانی با ایشان همراه هستند، به تصور این است که ایشان نیروی انقلاب است اما اگر از طرف نظام گفته شود ایشان مناسبتی با جریان انقلاب و امام و رهبری ندارند این تعداد طرفداری هم که دارند پراکنده خواهند شد.

    

قاضی عسگر:

شرمنده خانواده شهدای حج هستم

حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده پیشین ولی فقیه در امور حج در مراسم تودیع و تکریم خود، به آخرین اقدامی که در زمینه منا انجام داده اشاره کرد و افزود: دو ماه پیش نامه‌ای را به وزیر حج عربستان نوشتم که شما به مردم قول دادید این چه رفتاری است، سه پیشنهاد هم مطرح کردم که دیه شهدای مسجدالحرام را یا به حساب سازمان حج واریز کند یا در زمان عمره خانواده‌های آن‌ها را دعوت کند و همان موقع مبلغ را اهدا کند و یا به نزدیک‌ترین سفارتخانه بدهند. منتظر اقدام آن‌ها هستیم. خیلی دلم می‌خواست تا هستم این مساله به پایان برسد اما شرمنده خانواده شهدا هستم.