تنش کلامی میان ایران و بحرین بر سر تنگه هرمز بالا گرفته است. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با «ذره‌ای» و «وابسته» خواندن بحرین و با اشاره به یکی از اشعار سعدی ایران را «عقاب» و بحرین را به «مگس» تشبیه کرده است. پیش از آن وزیر خارجه بحرین گفته بود اجازه داده نخواهد شد که ایران تنگه هرمز را ببندد.

به گزارش فرارو، هفته گذشته «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد «اگر ایران تنگه هرمز را ببندد خودش را خفه کرده است». وی در پاسخ به این سوال روزنامه سعودی که با توجه به تهدیدات نظامی کنونی میان ایران و آمریکا، منطقه در آستانه جنگ جدیدی است، گفت: «هیچ کسی خواهان جنگ نیست، نه آمریکا، نه کشور‌های (حوزه) خلیج (فارس) و نه کشور‌های دیگر منطقه. ایران با مداخله در امور منطقه، اعزام شبه‌نظامیان و فرستادن اسلحه و سلاح، مرتکب اشتباهات زیادی شد. دلیل وضعیت کنونی، توافق هسته‌ای است که آمریکا از آن خارج شد، توافقی که به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت، اما برنامه (موشک‌های) بالستیک ایران که در درجه اول ما را تهدید می‌کرد به علاوه سیاست هژمونی ایران را رها کرد، از آنجایی که توافق مذکور به این مسائل نپرداخته بود دست ایران باز و بازتر شد، تهران هر روز تهدید می‌کند و تهدید امروزش بستن تنگه هرمز است.»

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این سخنان مقام بحرینی گفت: « ایران از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره‌ای وابسته هم توصیه می‌کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند. قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته‌اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!»