روحانی قانون «اقدام متقابل در برابر آمریکا» را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را برای اجرا، ابلاغ کرد. حسن روحانی، این قانون را که در جلسه علنی سوم اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی تصویب و یک روز بعد نیز به تایید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارتخانه‌های اطلاعات، خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین به شورای عالی امنیت ملی و سازمان برنامه و بودجه کشور، ابلاغ کرد.

    


زمان ثبت نام در انتخابات مجلس و خبرگان اعلام شد

سخنگوی وزارت کشور، تاریخ ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۱۰ آذرماه لغایت ۱۶ آذرماه سال ۹۸ اعلام کرد. سید سلمان سامانی دیروز در نشستی خبری با اشاره به نشست ستاد انتخابات با حضور وزیر کشور، گفت: حفظ بی طرفی وزارت کشور و اجرای دقیق قانون در انتخابات پیش رو از محورهای اصلی این نشست بود. وی با بیان اینکه منابع مالی انتخابات در بودجه سال ۹۸ و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده است، اظهار داشت: ان‌شاءالله در بحث تأمین مالی انتخابات پیش رو مشکلی نخواهیم داشت.

    


دو انتصاب رهبر انقلاب در خوزستان 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان خوزستان و امامت جمعه اهواز و حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌جزائری را به ریاست حوزه علمیه اهواز منصوب کردند.

    


هیأت دیپلماتیک کره شمالی در راه ایران

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «کی سی ان ان» کره شمالی، یک هیأت دیپلماتیک به ریاست پاک میونگ گوک، معاون وزیر خارجه کره شمالی فرودگاه پکن را ترک کرده و راهی کشورهای منطقه از جمله ایران و سوریه به منظور انجام ماموریت دیپلماتیک خود شده است. این گزارش می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود که این هیأت علاوه بر ایران و سوریه به کشورهای آذربایجان و مغولستان به عنوان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها سفر کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که کره شمالی پس از شکست مذاکرات با آمریکا در هانوی همچنان به دنبال تقویت روابط با دوستان خود و افزایش تجارت با این کشورها است.

    


واکنش اژه‌ای به حواشی توییت یک سلبریتی

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با حواشی ایجاد شده در فضای مجازی توسط یکی از سلبریتی‌ها و اینکه آیا باید به این افراد تذکراتی داده شود؟ اظهار کرد: این امر اختصاصی به این افراد ندارد بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می‌کند باید حرف‌هایش توأم با اخلاق و متناسب با شئون خود و جامعه باشد. وی افزود: چنانچه مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه‌پراکنی دارد، جنبه خصوصی داشته باشد شاکی خصوصی می‌تواند مدعی شود و در غیر این صورت حتما مدعی‌العموم باید ورود کند و اجازه ندهد فضای سالم و امن کشور با حرف‌های بعضا بی‌پایه که گاها جنبه تهمت و افترا دارد و هم گاها به عنوان دستمایه‌ای برای جریان های ضد انقلاب و خارج استفاده می شود آسیب ببیند.

    


وزارت ارتباطات اصلی‌ترین مخالف اینترنت ملی است

حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمانفر، رئیس کمیته فضای مجازی مجلس به تسنیم گفت: وزارت ارتباطات به شدت مخالف راه‌اندازی اینترنت ملی بوده و هست. اگر وزارت ارتباطات به سمت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌‌رفت، امروز نرم‌افزارهای حساس و حتی کسب‌ و کارهای اینترنتی مردم  در معرض تهدیدهای خارجی قرار نمی‌گرفت اما امروز فضای مجازی کشور مملو از ناامنی و تهدیدات خارجی شده است. قطعا این سهل‌انگاری وزارت ارتباطات در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و وزیر ارتباطات به جای توییت‌بازی، باید به مردم پاسخ دهد.