حق وزارت اطلاعات برای شکایت از اسماعیل بخشی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه‌اش در دوران بازداشت، گفت: آنچه اسماعیل بخشی اظهار کرد به هیچ وجه درست نبود  و در این زمینه کار تبلیغاتی انجام شده است. قرار شد این حق برای وزارت اطلاعات و نظام در نظر گرفته شود که از اسماعیل بخشی شکایت شود و قوه قضاییه نیز بررسی می‌کند. این موضوع برای رئیس جمهور خیلی مهم بود که دستور رسیدگی دادند، اما نمی‌شود که همین طور بعضی ادعایی مطرح کنند و نظام زیر سوال برود.

    


سال تلخ شورای نگهبان

آیت‌الله احمد جنتی دیروز در اولین جلسه حضور آیت‌الله آملی لاریجانی در شورای نگهبان گفت: امسال سال تلخی برای شورای نگهبان بوده است. متأسفانه امسال برادر عزیز آقای علیزاده یا به تعبیری حافظه شورای نگهبان را از دست دادیم و بعد از آن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، آن فقیه عالم عامل مرحوم شدند و اکنون هم با اظهار تأسف شاهد بیماری آیت‌الله مؤمن هستیم. من در تهران و قم به عیادت آیت الله مومن رفتم متأسفانه حالش خوب نیست و پزشکان هم چندان به بهبودش امیدوار نیستند.

    


ناتوانی بنیاد شهید در ارائه خدمات بیمه‌ای

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی دیروز مجلس، در مخالفت با طرح اصلاح ماده (۱۳) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس تبصره (۱) ماده (۱۳) این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از محل اعتبارات خود نسبت به تأمین هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران اقدام کنند. اگر ارائه خدمات بیمه تکمیلی به ایثارگران از سوی هر دستگاهی به صورت مجزا انجام شود، کیفیت ارائه خدمات بهتر خواهد بود. در شرایط موجود، بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند خدمات مناسب در این زمینه را به خانواده ایثارگران ارائه کند.

    


انتقاد آیت‌الله مکارم از تعداد زیاد کارمندان 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود گفت: مشکل تولید نبود سرمایه کافی است، زیرا قسمت عمده سرمایه خرج حقوق می‌شود. کشور ژاپن ۱۲۰ میلیون جمعیت دارد، کارمندانش ۳۰۰ هزار تَن است و ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند دارد. کاهش حقوق بگیرها نیز مشکل آفرین است. تنها راه این است که بخش‌های تولیدی را زیاد کنیم و افراد را به آنجا هدایت کنیم، تولید هم تا وقتی دست بخش خصوصی نباشد به جایی نمی‌رسد.

    


محسن هاشمی:

شواهد کافی برای مرگ طبیعی مرحوم هاشمی وجود ندارد

 فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی به مناسبت سالگرد درگذشت او، گفته است: در مورد علت فوت ایشان واقعاً ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. نمی‌توانیم بگوییم که شواهد کافی برای مرگ طبیعی وجود دارد. برخی شواهدی برای مرگ غیرطبیعی مطرح می‌کنند، این فضا شاید به افراطیون دو طرف کمک کند که سوژه ایجاد ابهام و بحران را به دست بیاورند، رسانه‌های بیگانه از یک طرف و دلواپسان از طرف دیگر به این ذهنیت دامن بزنند و بخواهند اهداف سیاسی خود را با ابزار قرار دادن رحلت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی به پیش ببرند.

    


بیانیه 241 نماینده مجلس خطاب به قاضی‌زاده هاشمی

۲۴۱ نماینده در بیانیه‌ای از خدمات سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان در این وزارتخانه تقدیر کردند. علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی دیروز مجلس این بیانیه را قرائت کرد. در بخشی از آن آمده است: «حضور موثر و مستمر و خالصانه شما به عنوان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی سبب به ثمر نشستن طرح ها و پروژه های متعدد نظام سلامت به کام شریف مردم ایران بوده است و خاطرات حرکات جهادی اوایل انقلاب را در اذهان زنده کرد.»