رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، گفت: اقدام فروشندگان در محاسبه این کالاها با نرخ ارز در بازار آزاد غیرقابل‌توجینه است؛ بنابراین نظارت‌ها تشدید می‌شود.

به گزارش تارنمای مجلس شورای اسلامی،محمدباقر نوبخت افزود: دلیل اینکه از 21 میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسان ارز جدا شود.

وی تصریح کرد: ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی‌یابد. نوبخت ادامه داد: قیمت ارز کالاهای اساسی 4200 تومان است.

نوبخت تاکید کرد: «گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام.»

وی ادامه داد: سازوکار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان‌های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالاهای اساسی اعمال شود و نباید این‌گونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود ارز با نوسان قابل‌توجهی روبرو نشود، زیرا بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.