واکنش تند نوبخت به استعفای وزیر بهداشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به استعفای وزیر بهداشت با لحنی تند درباره اختلاف نظر قاضی‌زاده هاشمی با وزیر پیشین رفاه در گذشته، گفت: یک مدتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر ربیعی زحمتکش مورد خطاب بود. اصلا آن سازمان بیمه سلامت هم کنده شد و  به وزارت بهداشت برده شد. اگر می‌خواهید سازمان برنامه و بودجه را هم بکنیم و ببریم آنجا بگذاریم؟ می‌خواهید ما هم مستعفی شویم.  بنده هم می‌توانم در جمع بازنشستگان شرکت کنم و بگویم پول به شما داده نشده، اگر الان  و با دستمالی اشکم را هم پاک کنم؛ این که مشکل بازنشستگان را حل نمی‌کند. چطور شد بازنشستگان دو تا دستگاه دیگر حل شد اما این بازنشستگان حل نشد؟ ادعاهای بی اساس و تشویش اذهان عمومی زیر چتر صیانت قانونی، در ایستگاه پایانی قرار گرفته است.

    


آیت الله مکارم:

مسئولین، حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی و قضایی حساب کنند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود گفت: مسئولین باید حجاب را مسئله امنیتی، اجتماعی، قضایی و مسئله واقعی مرتبط با تمام جامعه حساب کرده و دولت حل این مسئله را از خود آغاز و بانوان کارمند در ادارات را مکلف به رعایت حجاب شرعی کنند. 

    


فتنه پیش رو، فتنه «زرد» است

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین بزرگداشت 9 دی گفت: برخی با تغییر نگاه سعی در این دارند که مسائل اصلی را به مسائل فرعی تبدیل کنند و توان ملی را در آنها صرف کنند. قبلا نیز گفته‌ام که میخواهند مسائل زرد و حاشیه‌ای را به جای مشکلات اصلی جامعه عنوان کنند تا از آنها غفلت شود. یک دفعه با یک موضوع دست چندم یا کاذب، دانشگاه و دانشجو و یا فضای رسانه‌ای ما درگیر آن شود؛ این همان غبارآلود کردن فضاست. نباید اجازه بدهیم غبارهایی بلند شود که از یک طرف موفقیت‌ها پوشانده شود اگر فتنه‌ای در کشور همچون سال 88 ایجاد شود، فتنه‌ای «زرد» است.

    


احتمال عفو بابک زنجانی

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و 600 میلیارد تومان از بدهی موکلش پرداخت شده است، گفت: دیوان عالی کشور حکم آقای زنجانی را در چند صد صفحه اعلام کرده و اتهام وی را افساد فی‌الارض و مجازات اشد بیان می‌کند اما در انتهای همین حکم می‌گوید «بدیهی است در صورت استرداد اموال و اظهار ندامت، پشیمانی و توبه محکوم علیه مذکور استحقاق برخورداری از مقرارت ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت» رأی صادره از صدر تا ذیل معتبر است و مسئولان قضائی هم اعلام کرده‌اند اگر آقای زنجانی بتواند پول‌ها را برگرداند قائل به تخفیف خواهند شد. آقای زنجانی هم باتوجه به اینکه موضوع مرگ و زندگی در میان است، آنقدر هوشمند است که بخواهد این کار را انجام دهد.

    


انتخاب استانداران جدید خراسان رضوی، قم، یزد و فارس

استانداران جدید چهار استان خراسان رضوی، قم، یزد و فارس در جلسه دیروز هیات دولت معرفی شدند. به موجب تصمیم هیات وزیران در جلسه صبح دیروز هیات دولت، علیرضا رزم حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت الله رحیمی به ترتیب به عنوان استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند.

    


وزارت اطلاعات از قدوسی شکایت کرد

علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس از شکایت وزارت اطلاعات از کریمی قدوسی خبر داد. او در توییتر خود نوشت: وزارت اطلاعات بدلیل پخش محتوای محرمانه و مطالب خلاف واقع در مستند دوتابعیتی‌ها که در جریان سئوال از دکتر ظریف درجلسه علنی مجلس پخش شد، به طور رسمی از آقای کریمی قدوسی شکایت کرده است.