وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اعتبار سبد حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی تامین شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین اعتبار سبد حمایتی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت به زودی پرداخت‌ها آغاز می‌شود. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه انوشیروان محسنی‌بندپی و معارفه وحید قبادی‌دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سبد کالایی از خانواده یک نفره و چهار نفره به بالاتر در اختیار این قشر قرار گرفت و تقریبا کامل شده است. وی با اشاره به اینکه افرادی که تا حالا سبد کالا را دریافت نکرده‌اند با مراجعه به سازمان بهزیستی مشکل آنها حل و فصل خواهد شد، گفت: در مرحله بعدی تحت سیاست‌های جبرانی دولت این امکان را در اختیار کارمندان دولت قرار داد که در آموزش و پرورش سبدهای کالایی تحویل داده شد آن هم متوسط همان ۲۰۰هزار تومان بود. به گفته شریعتمداری، این سبد کالا به اکثر کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری اختصاص پیدا کرد. وزیر رفاه با اشاره به اینکه در مرحله سوم بازنشستگان تامین اجتماعی بودند که منابع آن در دو نوبت تامین شد، افزود: در حال حاضر در مرحله اقدام و واریز است. شریعتمداری گفت: بعد از این مرحله نسبت به بخشی از جامعه می‌رسد که تحت پوشش یک نهاد و دستگاه مشخص نیستند و با درآمد ماهیانه کمتر از ۳ میلیون تومان هستند. 

    


نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور تعطیل شده‌اند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در پی افزایش قیمت مواد اولیه، نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور تعطیل شده‌اند. حمید گرمابی به خبرگزاری خانه ملت گفت: در زنجیره تولید برخی کالاها، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و وزارت صنعت نقشی ندارند. و به همین دلیل افزایش قیمت نیز در این کالاها قابل کنترل نیست. به طور مثال زمانی که مواد اولیه تولیدات افزایش قیمت پیدا کنند کارخانه‌های تولیدکننده نیز ناچارند با بالا بردن قیمت‌ها زمینه باقی ماندن در بازار را فراهم کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صورتی که قیمت مواد اولیه قابل بازگشت به قبل نباشد، باید شرایطی فراهم شود تا کارخانه‌های تولیدکننده با حداقل حاشیه سود بتواند به تولید خود ادامه دهند. تعطیلی هر واحد تولید باعث افزایش بیکاری است که بیکاری هر یک از کارگران تبعات خاص خود را دارد.

    


معاون وزیر کار عضو کارگروه «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها» شد

با حکم معاون اول رئیس جمهور، معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده این وزارتخانه در هیأت حمایت از صنایع تعیین شد. به گزارش مهر، حاتم شاکرمی طی حکمی از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان نماینده این وزارت کار در هیأت حمایت از صنایع و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور تعیین شد. هیأت حمایت از صنایع به موجب قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور، با ترکیبی از نمایندگان وزارتخانه‌های کار، امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی و یک نفر کارشناس در امور صنعتی یا اقتصادی در وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده است.

    


تجمع کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به ۶ ماه معوقات مزدی

گروهی از کارگران شهرداری شهر لوشان، صبح دیروز در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در محدوده داخلی ساختمان شهرداری تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران در واحد اداری شهرداری لوشان و سازمان‌های واسطه به آن به‌صورت قراردادی مشغول کارند. حدود ۸۰ نفر از کارگران شهر لوشان که در شش ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده، می‌گویند: چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در هر دوره بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند، وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما باز هم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم. این کارگران می‌گویند که بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر لوشان به پرداخت مطالبات آنها باعث شده تعدادی از همکاران باسابقه آنها به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور از ماه‌ها پیش معطل صدور احکام بازنشستگی خود باشند.