محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به وضعیت حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد ومهدی کروبی، گفت: این آقایان اگر قرار باشد یک زمانی هیچ محصور نباشند و هیچ محدودیتی هم برایشان نباشد، آیا کسی هست که تعهد دهد؟ بعضی می‌گویند بروند توبه کنند اما من کاری به این ندارم. اقل اقل این است که آیا کسی هست که تعهد دهد اگر این‌ها آمدند و آزاد شدند دوباره علیه نظام میتینگ راه نمی‌اندازند؟ وی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: یک موقع هست علیه مجلس می‌خواهند صحبت کنند اشکال ندارد، عیله دولت می‌خواهند صحبت کنند اشکالی ندارد بالاخره دولت همیشه یک حزب رقیب، یک حزب مخالف و یک حزب موافق خود دارد. علیه مجلس می‌خواهند نقد کنند ما هم بارها و بارها نقد کرده‌ایم اما نه علیه نظام که هیچ نظامی اجازه نمی‌دهد.

باهنر درباره رفع حصر توضیح داد: سال ۹۶ حس من این بود که این فضا کم‌کم دارد باز می‌شود و به نقطه‌ای رسیدم که فکر کردم تا دو یا سه ماه دیگر اصلا مساله حصر حل شود اما متاسفانه یکی از همین آقایان یا خودش یا دیگران یکی دوتا بیانیه بلندبالا علیه نظام و علیه رفتار سی سال و چهل سال اخیر کل نظام صادر کردند. من نمی‌خواهم متهم کنم که خود این بنده خدا این کار را کرده یا کسی در کاسه‌اش گذاشته اما موقعی که شرایط طوری پیش می‌رود که مساله حل شود، یک عده از همین تندروها می‌آیند و کار را خراب می‌کنند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: یک عده ضمن اینکه خودشان را اینطور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خوردند و موافق نیستند که این مشکل حل شود وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود.

ماجرای نظر رهبری درباره دولت پارلمانی و ریاستی

باهنر در خصوص طرح موضوع اصلاح ساختارهای سیاسی در کنار اصلاح ساختار بودجه، گفت: اصلاح ساختار یعنی بخواهیم قواعد و مقررات را عوض کنیم. بارها و بارها گفته‌ایم، ما در قانون اساسی‌مان یک سری اصول داریم که این‌ها غیر قابل تغییر هستند من شما را به اصل ۱۷۷ قانون اساسی ارجاع می‌دهم که گفته اگر خواستید در قانون اساسی تجدیدنظر کنید فرایندش چگونه است و چگونه باید اقدام شود و در چه مسائلی نمی‌شود تجدیدنظر کرد و در چه مسائلی می‌شود.

وی با اشاره به سفر 10-15 سال پیش رهبر انقلاب به کرمانشاه، ادامه داد: حضرت آقا در سخنرانی‌شان در این سفر همین مثال را زدند که بعضی از اصول قانون اساسی تغییر نمی‌کند اما بعضی‌هایش قابل تغییر است. ایشان مثال زدند که مثلا الان حکومت ما پارلمانی است می‌تواند زمانی بشود حکومت ریاستی یا دوباره بشود پارلمانی یعنی دولت ما بشود پارلمانی یا ریاستی.