دستور رهبری برای اصلاح ساختار بودجه

سیدامیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس درباره دستور رهبر انقلاب برای اصلاح ساختار کشور ظرف ۴ ماه آینده به خبرآنلاین گفت: این دستور مربوط به اصلاح ساختار کشور نیست بلکه درباره بودجه است. وی افزود: بعد از آنکه پیش‌‌نویس لایحه بودجه 98 درآمد، رهبر معظم انقلاب نامه‌‌ای به شورای هماهنگی اقتصادی و دولت نوشتند و 6 بند ایراد و توصیه داشتند. به مسئولان گفتند «اصلاح لایحه بودجه بر این اساس زمان می‌‌برد چون اصلاح برخی از بخش‌‌ها مقدمات و کار مطالعاتی می‌‌خواهد». رهبر معظم انقلاب فرمودند «4 ماه به شما فرصت می‌‌دهم، تا جایی که می‌‌توانید برای ارائه لایحه بودجه 98 انجام دهید، مواردی هم که فرصت نمی‌‌شود، به صورت لایحه اصلاحیه در اردیبهشت ماه انجام دهید.»

    


تیراندازی افراد ناشناس  به ماموران پلیس

به گزارش مهر، بامداد دیروز بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در بلوار شهید چاغروند خرم‌آباد، یک سرباز وظیفه ناجا شهید و یک افسر پلیس هم مجروح شد. مهاجمین پس از تیراندازی به تانکر سوخت‌رسان پارک شده در محوطه پمپ بنزین «الوندیان» به سوی عوامل انتظامی حاضر در محدوده نیز آتش گشودند. حجم انفجار خودرو سوخت رسان موجب شکسته شدن شیشه ساختمان‌‌های مجاور شده است. مهاجمین از محل حادثه متواری شدند و حال عمومی افسر مجروح شده رضایت بخش است. گفته می‌‌شود سرباز وظیفه شهید شده در جریان این حادثه اهل استان خوزستان است. 

    


پاسخی برای امام جمعه کرج

نصرت‌‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به اولتیماتوم امام جمعه کرج برای لغو سخنرانی علی لاریجانی در مراسم 22 بهمن در کرج و متعاقب آن اطلاعیه دفتر علی لاریجانی، گفت: اگر قرار بود در هر استانی رضایت آقایان را در نظر بگیریم، بسیاری از دعوت‌ها اصلا امکانپذیر نبود. نگاه ما پرهیز از تفکر تنگ‌‌نظرانه و جناحی است. اگر خود آقای لاریجانی، سخنرانی‌‌شان را در کرج لغو نمی‌کردند، ما هیچ برنامه‌ای برای لغو سخنرانی ایشان نداشتیم و امیدواریم این گونه اتفاقات تکرار نشود.

    


ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا

حجت‌‌الاسلام و المسملین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: «ظاهراً پرونده سایت دیوار دیروز ارجاع شده است و باید دادسرا به این موضوع رسیدگی کند.» دو روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پلیس فتا از دادستانی تهران درخواست کرده با توجه به افزایش جرایم در سایت دیوار و ناتوانی مدیران سایت در کنترل آگهی‌ها، این سایت را مسدود کند. براساس گزارش پلیس فتا، در 10 ماهه سال 97، وقوع جرایم در این سایت روند صعودی داشته است.

    


شعار غلط انقلاب

الیاس حضرتی، نماینده ادوار مجلس به ایلنا گفت: هنگامی که انقلاب شد، ما گفتیم نه شرقی و نه غربی؛ به لحاظ سیاسی تفسیرش این است که ما نه تحت سلطه غرب خواهیم بود و نه تحت سلطه شرق که باید بگویم این شعار، تفسیر غلطی است. ما می‌توانستیم از تجربیات شرق و غرب استفاده کنیم زیرا تجربه این دو بلوک یعنی تجربه کل دنیا. ما می‌خواستیم با دست خالی و بی‌تجربگی حکومت تشکیل دهیم. آن زمانی که انقلاب پیروز شد سردمداران آن را روحانیون و مبارزانی تشکیل می‌دادند که با رژیم شاه مبارزه کرده بودند و اطلاعات کافی از حکومتداری نداشتند. 

    


انتقاد سفیر روسیه در ایران از اینستکس

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، لوان دژاگاریان، سفیر روسیه در ایران اعلام کرد: سیستم پرداختی که اخیرا کشورهای آلمان و فرانسه و انگلیس برای تسهیل مبادلات مالی با ایران موسوم به اینستکس راه‌اندازی کردند بیشتر از آنکه پاسخ به سؤالات باشد، ابهامات جدید ایجاد کرده‌ است. وی مطرح کرد که این سیستم برای مسائل اساسی تحریم نیست. سیستم پرداخت اینستکس تنها در ارتباط با مسائلی است که در فهرست سیاه ‌آمریکا نیستند اما مبادلات مالی مربوط به بخش‌های حیاتی با ایران انجام نمی‌گیرد.