رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه‌‌ریزی‌‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌‌ها انجام داده است، دولت و قوای سه گانه و نهادها زیر نظر رهبری به طور قطع امور را به خوبی پیش خواهد برد. محمود واعظی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات دیروز هیأت وزیران افزود: در این جلسه مهمترین بحثی که مطرح شد درمورد خباثتی بود که آمریکا در روز دوشنبه انجام داد و اعلام کرد که مانع فروش نفت ایران می‌شود؛ این موضوع از دو بعد سیاست خارجی و نوع نگاهی که باید در دولت به طور یکسان به آنچه که اتفاق افتاده است و از بعد دیگر در ارتباط با این که گزینه‌های مختلفی که در گذشته برای شرایط مختلف تدوین کرده بودیم برای این گزینه هم فکر کرده شده است. وی گفت: در قانون بودجه سال 98 در خصوص این موارد پیش‌‌بینی شده که بتوانیم کشور را در صورت محدودیت‌‌ها به خوبی اداره کنیم.

مردم تصمیم اخیر آمریکا را جدی نگرفتند

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: این اعلامی که کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا کرد طبیعتا محدودیت‌هایی را از نظر اقتصادی برای ایران به وجود می‌آورد اما آنچه که آنها دنبال می‌کنند تبلیغات گسترده و جنگ روانی است.  واعظی ادامه داد: از روز دوشنبه شاهدیم که صدا و سیما اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه انجام داده، همچنین با توجه به آگاهی مردم خیلی این مسأله را جدی نگرفتند که نشانه آن هم این است که تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بخش‌های دیگر نداشته است.

وی همچنین گفت: در جلسه امروز دولت راه‌‌های برخورد با این مقوله چه در داخل و چه در خارج از کشور بررسی شد.

اختلاف بین ظریف و زنگنه  کذب محض است

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخی شایعات مبنی بر وجود اختلاف نظر میان وزرای نفت و امور خارجه خاطرنشان کرد: این موضوع کذب محض است، هیچ اختلافی بین ظریف و زنگنه وجود ندارد؛ آن هم زمانی که وزیر امور خارجه در تهران حضور ندارد و از طرفی هم این موضوع را سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تکذیب کرده است. وی ادامه داد: این که یک نماینده مجلس برداشت خود را از سخنانی به صورت یک طرفه می‌گوید، کار اخلاقی نیست. رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: نه تنها میان وزیر امور خارجه و وزیر نفت اختلافی قطعا وجود ندارد بلکه اتفاقا روابط بسیار خوبی میان ظریف و زنگنه برقرار است.