رئیس دفتر رئیس جمهوری در خصوص اینکه گفته شده در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد بنزین دو نرخی شود و کمتر از دو ماه دیگر هم اعمال می‌شود و افزایش در حد ۳۰ در صد باشد، گفت: من در آن شورا حضور داشتم، بحث شد و دو الی سه طرح مختلف نیز مطرح شد اما در نهایت به جمع بندی نرسید و مقرر شد اعضای محترم شورا بر روی آن فکر کنند و بعداً تصمیم‌گیری شود. محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت وزیران در خصوص موضوع قاچاق سوخت، تصریح کرد: ما باید با توجه به اینکه قیمت سوخت افزایش پیدا نکرده، مصرف بنزین را کنترل کنیم. در حال حاضر بالای ۹۰ میلیون لیتر در روز و در برخی آخر هفته‌ها ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف داریم که این رقم بسیار بالا است. وی ادامه داد: باید یک چهارچوب مدیریت مصرف بنزین داشته باشیم؛ در حال حاضر بحث‌هایی صورت گرفته تا فشار بر روی خانواده‌ها نباشد. بحث می‌کنیم مقدار باقی مانده در بخش‌هایی مصرف شود که نیازمند هستند.

رئیس جمهوری به خوزستان و لرستان می‌رود

وی همچنین از سفر رئیس جمهوری به خوزستان و لرستان خبر داد و افزود: رئیس جمهوری در این سفر از نزدیک با مسئولین محلی صحبت می‌کنند و مشکلات را بررسی می‌کنند. واعظی اظهار داشت: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ارزیابی خسارات و بررسی میزان اعتباراتی که دولت خود می‌تواند اختصاص دهد، آقای جهانگیری این موضوع را مورد بررسی قرار داد و گزارشی به دولت داده شد.

پیش‌بینی سه هزار میلیارد تومان برای سیل‌زدگان نیازمند

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به بررسی افزایش حقوق‌ها در هیأت دولت گفت: در راستای افزایش حقوق، باید آئین‌نامه اجرایی مصوب دولت تدوین شود؛ این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا حقوق بازنشستگان و کارمندان افزایش یابد. امیدواریم بر اساس نیاز مردم و توان دولت، هم به سیل‌زدگان کمک کنیم و هم مشکلات معیشتی حقوق‌بگیران را تا حدی حل کنیم. وی افزود: این بحث هنوز نهایی نشده است اما در ستاد اقتصادی دولت و جلسه اخیر سران قوا بحث‌ها در این رابطه شروع شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به جمع‌بندی برسد.

واعظی یادآور شد: رقم سه هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه پیش‌بینی شده است که به افراد نیازمند در سیل داده شود. با آقای همتی صحبت شد تا به بانک‌ها اجازه دهد که وارد موضوع شوند. بعد از جمع بندی که آقای جهانگیری انجام دادند، به محض اینکه بتوانیم از صندوق توسعه برداشت داشته باشیم سرعت پرداخت خسارت افزایش خواهد یافت.